حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی در گفتگو با «بسیج»:

انتظار فرج حرکتی صددرصد علمی و مبتنی بر عقلانیت است/ روایتی از پیامبر(ص) درباره افضل اعمال

موسس حوزه علمیه انوار الصادق خراسان رضوی بیان داشت: پس انتظار فرج یعنی یک حرکت صد درصد علمی و جانانه و مبتنی بر عقلانیت و موضع گیری مناسب و به جا است.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۳۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر علم الهدی موسس و مسئول حوزه علمیه انوار الصادق (ع) خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در مورد وظایف منتظران حقیقی حضرت مهدی(عج) در عصر غیبت کبری اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در این رابطه می فرمایند: " افضل الاعمال امتی انتظار الفرج". در این کلام بسیار پر محتوا رسول خدا(ص) انتظار فرج را یک عمل می دانند که خود این عمل با فضیلت ترین و بارزش ترین اعمال است.

وی با بیان این مطلب افزود: اینجا باید دقت کرد که مگر انتظار فرج چه عملی است؟ بر خلاف آنکه برخی تصور می کنند انتظار به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چه بسا نظاره کردن و نگاه کردن بدون هیچ گونه عکس العملی است اما پیامبر (ص) می خواهند ما را متوجه یک حقیقت کنند که انتظار یک حرکت و قیام و تحول است.

موسس حوزه علمیه انوار الصادق(ع) خراسان رضوی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطر نشان کرد: اگر دقت کنیم قرآن کریم در مورد کلمه "نظر" در چند جا بیان دارد؛ در جایی می فرماید " فلینظر الانسان الی طعامه" نظر در اینجا به معنای توجه به غذایی است که انسان می خورد یعنی انسان باید توجه کند که آیا این غذایی که می خورد حرام است یا حلال، مضر است یا نافع ، پاک است یا نجس و ثمره خوردن او چه می شود که در نهایت باید به غذایی دست ببرد که برای او سراسر ثمره خیر داشته باشد.

حجت الاسلام علم الهدی بیان داشت: انتظار هم از همان ماده "نظر" است یعنی شخص منتظر باید توجه کند که برای فرج چه کاری باید انجام دهد؛ گاهی سکوت، گاهی فریاد ، گاهی باید بنشیند و بنویسد و گاهی در عرصه جبهه در سنگرها مردانه مبارزه کند. پس انتظار فرج یعنی یک حرکت صد درصد علمی و جانانه و مبتنی بر عقلانیت و موضع گیری مناسب و به جا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بعثه نجف اشرف متذکر شد: باید دید در هر مقطعی بهترین انجام وظیفه در این شرایط غیبت کدام است و بهترین موضوع گیری برای یک منتظر کدام موضع گیری است که ان شا الله ما را به فرج برساند و آن فرج، فرج همه عالم و آحاد موجودات از جنمله انسانها و افراد بشر خواهد بود.


ارسال نظرات