رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با »بسیج»:

نرخ بالای سود بانکی، بار تامین مالی دیگری به دوش تولیدکنندگان وارد آورده است

غلامرضا حسن‌پور گفت: نرخ بالای سود بانکی، بار تامین مالی دیگری را به دوش تولیدکنندگان گذاشته است افزایش سود بانکی، موجب بروز آسیب‌های جدی به تولیدکنندگان، کاهش میزان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۴۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

غلامرضا حسن‌پور رییس سازمان  بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: افزایش سود بانکی ، هدف اصلی در سیستم بانکی شده است این در حالی است  نرخ بالای سود بانکی می‌تواند منجر به تشدید رکود شود .

وی با بیان اینکه نرخ بالای سود بانکی، بار تامین مالی دیگری را به دوش تولیدکنندگان گذاشته افزود: افزایش سود بانکی، موجب بروز آسیب‌های جدی به تولیدکنندگان، کاهش میزان تولید و از دست رفتن فرصت های لازم بهره گیری از منابع ملی می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: افزایش نرخ سود بانکی، موجب افزایش بیکاری و تشدید رکود اقتصادی و پرداخت نامناسب دستمزد، موجب افزایش بیکاری، هجوم واردات و در پی آن شکستن کمر تولید و طبقه تولید به عنوان اصلی ترین حلقه اقتصادی را با مشکلات جدید مواجه می‌کند.

حسن‌پور خاطر نشان کرد:  مهمترین هدف سیستم بانکی باید ایجاد سازوکارهای مناسب برای مشارکت سرمایه ای در سیستم تولیدی باشد تا از این طریق کمک به حداکثر بهره وری و ساختارهای موردنیاز در بخش تولید را فراهم کند.

رییس سازمان  بسیج اصناف کشور در خاتمه افزود: سود بانکی منجر به افزایش واردات بی‌رویه ، راحت طلبی، عملکرد پایین واحدهای تولیدی ناشی از واردات و محدودیت شدید برای تولیدکنندگان را ایجاد کند.

ارسال نظرات