مراسم بزرگداشت حماسه پیشمرگان مسلمان کُرد در سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به سرزمین خون و ایثار سروآباد(دزلی)در یادمان شهدای دزلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۲۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردسنان، ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه  پیشمرگان مسلمان کُرد در سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به سرزمین خون و ایثار سروآباد(دزلی) با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان پیشمرگه مسلمان کُرد و برخی مسئولین شهرستانی و مردم روستای دزلی در یادمان شهدای دزلی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه سروآباد با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در پای صندوق های رای گفت: ملت ایران بار دیگر به کوری چشم دشمنان انقلابی گری و حمایت و همراهی خود با انقلاب و رهبر انقلاب را لبیک گفتند و در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 حماسه آفریدند.

سرهنگ جعفر غفاریان ضمن تبریک این حماسه عظیم به مقام معظم رهبری و ملت ایران و با آرزوی توفیق به دولت خدمتگزار، راهبرد و استراتژی سپاه را در راستای کمک و همکاری با دولت در راستای توسعه و آبادنی همه جانبه و رفع محرومیت در جامعه برای تداوم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام و گروهک ضد انقلاب با تفکرات غربی و حمایت های همه جانبه آنها در اوایل انقلاب با فریب کاری و تحریف افکار عمومی، با توجه به بی ثباتی روزهای اول انقلاب و عدم استقرار کافی قدرت در کشور خیلی سریع به صورت قارچ گونه در نقاط بحران خیز مانند کردستان رشد کردند.

غفاریان با اشاره به حالات واکنش مردم نسبت به فتنه انگیزی دشمنان و گروهک ضد انقلاب در منطقه گفت: واکنش برخی از مردم که غالبا زنان و افراد کم سن و سال و یا افراد سالمند بودند به این حیله ها بی تفاوت بودند و تعداد محدودی از جوانان نیز گول مکاری هایشان را می خوردند و برخی نیز غیرت دینی و انقلابی آنها را وادار به مقابله با ضد انقلاب می کرد.

وی همچنین به رشادت ها و فداکاری های جوانان انقلابی و مردم همراه با نظام در ان زمان اشاره کرد و گفت: با سازماندهی این جوانان غیور و بسیجی و با فرماندهی بزرگ مردانی مانند شهید بروجردی ها سازمان پیشمرگه مسلمان کُرد در کردستان شکل گرفت.

فرمانده سپاه شهرستان سروآباد به رشادت ها و ایثارگری های پیشمرگان مسلمان کُرد در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: وجب به وجب این آغشته به خون عزیزانی است که با جانفشانی اجازه تجاوز ضد انقلاب و دشمنان را به خاک این مرز و بوم نداند.

وی در پایان با تاکید بر پاسداشت یاد و خاطره تمامی پیشمرگان مسلمان کرد تصریح کرد: ادامه راه این عزیزان و تمامی داشته هایی که از آن زمان برایمان باقی مانده وظیفه تک تک افراد جامعه بوده و از این افراد که به عنوان اسناد رسمی جنگ  هستند به نیکی یاد کنیم و با احترام و عزت به وجودشان افتخار کنیم.

 
بزرگداشت حماسه پیشمرگاه مسلمان کُرد در دزلی برگزار شد+تصاویر 
 

امام جمعه سروآباد نیز در این آئین بزرگداشت با اشاره به نقش و اهمیت امنیت در پایداری و ثبات جامعه گفت: خداوند در قرآن به امنیت سوگند خورده است و فرموده من خانه کعبه را به عنوان محلی امن برای شما قرار دادم که این نشان دهنده اهمیت امنیت است.

ماموستا سید احمد سجادی افزود: اگر ما امروز به آسانی به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنیم و استوار گام بر می داریم به دلیل وجود امنیت در کشور است که این امنیت حاصل خون شهیدان و نتیجه ایثار و فداکاری این عزیزان است.

ماموستا سجادی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: دشمنان ما همواره به دنبال گمراه کردن جوانان ما و دور کردن آنها از ایثار و فداکاری گذشتگان و پدران جوانان ما هستند و درصددند که فرزندان و خانواده های شهیدان و پاسداران ما را از آنچه که پدران آنها کرده اند پشیمان کنند.

وی نقش پیشمرگان مسلمان کرد منطقه سروآباد و دزلی را در مقابله با فتنه و ترفند تجزیه کردستان، مقابله با گروهک های ضد انقلاب و تثبیت و پایداری امنیت در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این عزیزان در حساس ترین سال های عمر انقلاب اسلامی با رشادت و فداکاری از انقلاب و کشور دفاع کردند لذا قابل تقدیر و تکریم هستند.

اهدای جوایز قرعه کشی، اجرای تواشح ، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و تولیدات عرصه اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی، اقدامات پزشکی رایگان به شرکت کنندگان و قرائت زندگی نامه شهید ملا محمد ذبیحی توسط دختر ایشان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 
 
بزرگداشت حماسه پیشمرگاه مسلمان کُرد در دزلی برگزار شد+تصاویر بزرگداشت حماسه پیشمرگاه مسلمان کُرد در دزلی برگزار شد+تصاویر
 بزرگداشت حماسه پیشمرگاه مسلمان کُرد در دزلی برگزار شد+تصاویر
ارسال نظرات