کد خبر: ۸۸۶۴۰۴۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع)گفت: ایجاد امنیت پایدار در مناطق مختلف تنها با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی امکان‌پذیر و قابل دست‌یابی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار محمد تقی اوصانلو در مراسم بهره برداری از فاز اول طرح احیاء و توسعه اراضی کشاورزی ۲هزار و ۵۰۰ هکتاری آراز ۳ و افتتاح هزار طرح محرومیت زدایی و مردم یاری در شمالغرب کشور گفت: فرمانده کل قوا در موضوع امنیت فرموده اند، مسئله امروز این منطقه امنت است و این مسئولیت را همیشه بر دوش خود احساس کنید و این احساس مسئولیت را به فرزندان و جوانانتان منتقل کنید.

وی تصریح کرد: این کشور و این ملت باید این حرکت را ادامه دهند، دشمنی ها استمرار دارد اگر سر گرم مسائل کوچک شدیم و از مسئله اصلی خود که حفظ کیان این نظام است غافل شدیم دشمن ممکن است ضربه بزند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمال‌غرب کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در کردستان که فرمودند«امنیت پایدار مردمی باید منطقه ایجاد شود» افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح ۵ ساله ای را با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهداء تهیه و بعد از تایید فرمانده کل سپاه پاسداران و مصوبه ستاد کل نیورهای مسلح در راستای ایجاد امنیت پایدار مردمی برای دور کردن ضدانقلاب از مرز ها و آزاد سازی مناطق در اختیار دشمن اجرای اقدامات محرومیت زدایی و ببصیرت افزایی ابلاغ گردید.

به گفته وی گوشه ای از تحقق ماموریت مذبور هماهنگی و وحدت بین مسئولین کشوری و لشگری عملیات هایی متعددی انجام و مناطق شاخصی از جمله بورالان، جاسوسان،شهیدان، حاج ابراهیم، قندیل و … با وسعت تقریبی ۱هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع پاکسازی شد، میله گذاری مرزی و حدود های مرزی مشخص شد، تثبیت امنیت در منطقه، سند راهبری شمال غرب بعد از مطالعه تحت عنوان سند راهبری توسعه امنیت پایدار مردمی غرب و شمالغرب کشور با در نظر گرفتن ظایف فرماندهان و مسئولین تهیه و سیر مراحل تصویب و ابلاغ گردید، انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در راستای همسو کردن با نظام است.

سردار اوصانلو گفت: سپاه به عنوان یک نهاد انقلاب از دل مردم جوشیده است و انتظا می رود مردمی بودن خود را بیش از پیش حفظ کند و به آن اهمیت دهد.

وی تصریح کرد: یکی از صحنه هایی که سپاه توانسته است این ویژگی را متبلور کند الگو گیری از ائمه معصومین به ویژه علی ابن ابیطالب(ع) است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمال‌غرب کشور افزود: محرومویت زدایی یکی از اموری است که بعد از انقلاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به روحیه انقلابی خود در حفظ دستاورد های آن بر عهده گرفته است.

به گفته وی سپاه لحظه ای در این راه غفلت نکرده و از فرصت های به دست آمده پله‌ای برای پیروزی های بعد ساخته ایم.

سردار اوصانلو گفت: مردم مناطق مرزی ما به نسبت به کشور خود از تعصب برخوردارند و این با حداقل توجه نظام آمیخته میشه بیشترین اثر را در تثبیت امنیت منطقه دارد.

وی با اشاره به پروژه های مردم یاری و محرومیت زدایی تصریح کرد: کمک به احداث حوزه های علمیه، کمک به احداث مساجد، غسالخانه، سرویس های بهداشتی، پل، آبرسانی، جاده ها و کمک به باز سازی مزار های شهداء گوشه ای از این اقدامات است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمال‌غرب کشور افزود: ۳ هزار پروژه در سال های ۹۴ و ۹۵ در مناطق شمال غرب و کردستان به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی اعتبارات قابل توجهی برای سال جاری در نظر گرفته شده است که تماما در مناطق محروم و با تلاش جهادی فرزندان انقلاب عملی می شود.

ارسال نظرات