خبرهای داغ:
یکی از کارشناسان مسائل فرهنگی گفت: خوشبختانه در جنگ نرم هنوز خرمشهرهای ما به دست دشمن نیفتاده و مجال برای تقویت جبهه‌های فرهنگی وجود دارد و لازم است که افسران جنگ نرم با رعایت سلسله مراتب و توجه به رهنمودهای رهبر هر چه بیشتر فضای فرهنگی جامعه را تقویت کنند.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۴۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
هنوز خرمشهرهای ما در جنگ نرم به دست دشمن نیفتاده است/ رویش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بسیار امیدوارکننده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام شهاب مرادی ضمن گرامیداشت سوم خرداد به مناسبت آزادسازی خرمشهر در عملیات «الی بیت‌المقدس» که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران صورت گرفت اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در «جنگ سخت» با خلوص نیت، اعتماد به وعده نصرت الهی، خودباوری یعنی اعتماد به توانایی‌های خود و همچنین با شناخت عرصه نبرد، توانمندی‌ها و نقاط ضعف دشمن توانستند بر دشمن غلبه و خرمشهر را آزاد کنند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در جنگ نرم ادامه داد: خوشبختانه در عرصه‌های فرهنگی و «جنگ نرم» هنوز خرمشهر‌های ما به دست دشمن نیفتاده و مجال برای تقویت نیروها و انسجام بیشتر جبهه‌های فرهنگی وجود دارد.

این کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: نقش خانواده و جوانان در «جنگ نرم» بسیار راهبردی و مهم است. مقام معظم رهبری در بیانات صمیمانه و پدرانه خطاب به جوانان فرموده‌اند «خرمشهرها در پیش است»، این یعنی نقشه‌ها و تهدیدهای «جنگ نرم» دشمنان ما جدی و متنوع است ولی به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه‌ی ایشان و به لطف خداوند شرایط امروز جامعه ما بحرانی نیست هر چند باید هوشیار و مراقب بود و برای حفظ و بهبود اوضاع جامعه تلاش کرد.

مرادی شناخت جبهه‌ها و صحنه‌آرایی‌های دشمن در جنگ نرم را لازمه مقابله با دشمنان در این عرصه دانست و گفت: مدل فرماندهی در جنگ نرم شبیه به مدل فرماندهی در جنگ سخت است و شناخت دقیق و نه غلوآمیز از برنامه‌ها و مواضع دشمن در جنگ نرم بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در جنگ فرهنگی، باید نخبگان فرهنگی فرماندهی ‌کنند و رعایت سلسله مراتب در «دفاع فکری و فرهنگی و جنگ نرم» بسیار مهم‌تر از «نبرد نظامی و جنگ سخت» است به همین سبب رهبر معظم انقلاب نیز جوانان را افسران جوان جنگ نرم خواندند.

مرادی خاطرنشان کرد: در جنگ فرهنگی در بعضی از مواقع هر فرد باید خودش عرصه و وظیفه‌اش را شناسایی و سپس اقدام کند ولی در کل باید نگاه‌ها به سمت رهبر امت اسلامی به عنوان فرماندهی و نقطه اتکا باشد و با اعتماد به رهنمودهای ایشان اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی رویش‌های خوبی داشته‌است یعنی کسانی که فریب دشمنان را تشخیص می‌دهند، نگاه خوب و انقلابی دارند، توهمی نیستند و فضا را رصد می‌کنند زیاد هستند و این بسیار امیدوارکننده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها