خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد:

استمرار حیات واقعی در گرو نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امروز دفاع مقدس و نقاط مختلف آن به ویژه سوم خرداد گنجینه‌های عظیمی هستند که باید آنها را تبیین کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود چراکه حیات واقعی با این فرهنگ می تواند استمرار یابد.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۵۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گردهمایی علما و فضلای شهرستان همدان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: امروز در این اقیانوس طوفان زده کشتی انقلاب، ملت ایران و در واقع جهان اسلام را به سوی سعادت رهنمون است و این‌ها به برکت راهنمایی های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: امروز دشمن به حقارت خود در مقابل ملت ایران و انقلاب اسلامی اعترافات می‌کند و این همه رقص شمشیرهایی که در منطقه دارند و شعارهای ناهنجار و حرف های هنجار شکنانه ای که در منطقه به زبان می آورند، همه از ترس نفوذ انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: ترس دشمن از این است که انقلاب اسلامی به عنوان الگو مطرح شود.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ابراز کرد: این جمله کوتاه و ساده امام(ره)، پشتوانه و مبنایش در سیره قرآن و اهل بیت (ع) و نگاه توحیدی نسبت به جبهه استکبار و نگاه توحید نسبت به مجاهدت، ایثارگری و از جان گذشتگی در مورد اصول و ارزش ها است.

دشتکی عنوان کرد: در واقع امروز دفاع مقدس و نقاط مختلف آن به ویژه سوم خرداد گنجینه‌های عظیمی هستند که باید آنها را تفسیر و تحلیل و تبیین کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود چراکه حیات واقعی با این فرهنگ می تواند استمرار یابد و سعادت و خوشبختی را در جامعه برای دنیا و آخرت انسان‌ها نهادینه کند.

وی تاکید کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان در جایگاه والای این ماه هر میزان نیز ما تحلیل و تحقیق و پژوهش کنیم محور اصلی تمام پژوهش های ما همین خطبه آخر ماه شعبان است که نبی مکرم اسلام(ص) برای مردم قرائت می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: اولین نکته اینکه ماه خدا است و دوم اینکه برکت و رحمت و مغفرت الهی را کسانی طلب می کنند که در این ماه از دیگران سبقت می گیرند، آنچنان که نفس کشیدن در ماه تسبیح و حتی خواب روزه دار عبادت است.

وی در ادامه گفت: همانگونه که امام(ره) فرمود «مساجد سنگر هستند؛ این سنگرها را حفظ کنید»، مبنای نگاه اعتقادی، در قرآن و سیره اهل بیت(ع) است اما از نظر اجتماعی و سیاسی و آینده نگری در واقع شبیه به معجزه است.

دشتکی خاطرنشان کرد: در 10 سال آینده دولت های مرکزی قدرت خود را از دست خواهند داد و دولت‌های محلی صاحب قدرت خواهند شد و قدرت‌های محله‌ای در اوج خواهند بود و ما کانونی محکم‌تر و مقبول‌تر و جامع‌تر و جذاب‌تر از مساجد در هیچ جا نداریم.

وی گفت: اگر می بینیم مساجد ما مقداری رونق ندارد علت آن نحوه برنامه ریزی و شیوه اجرای برنامه های ما است و اگر زود اقدام کنیم این قدرت‌های منطقه ای و محلی را به دست خواهیم گرفت و اگر تلاش نکنیم دیگران کانون هایی را جایگزین مساجد می کنند و آن گاه احکام و حدود الهی معطل خواهد بود و کار برای مسائل اعتقادی سخت خواهد شد و عرصه برای دلسوزان فرهنگی دینی تنگ خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز کرد: می‌طلبد یک نگاه جدی در رابطه با جایگاه و اهمیت و اثربخشی و مدیریت مساجد داشته باشیم چراکه همیشه نگاه توحیدی و اسلامی مسلمین همانند انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و به برکت انقلاب اسلامی و ملت ایران سربلند است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مردم سالاری دینی، گفت: مردم سالاری دینی و اسلامی توانسته در مقابل مدعیان، مبانی دموکراسی آنها را زیر سوال ببرد که این‌ها پیشتازی نظام جمهوری اسلامی است.

دشتکی در ادامه افزود: در همه حوزه ها باید پیشتازی، ابتکار و خلاقیت را به عنوان یک اولویت به‌کار بگیریم که اگر این اتفاق روی دهد، می توانیم مدیریت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در جامعه به عهده بگیریم.

وی ادامه داد: اگر علما و ائمه جماعات مساجد ما مدیریت را عهده دار شدند، طبیعی است که یک حرکت دینی و مراعات حدودی در این حرکت طبیعی نهفته است و مردم ما به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: در سال 96 یک‌سری اولویت‌ها و راهکارهایی وجود دارد که رویکرد ما اقدام انقلابی و جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های دیگر ما در سال جاری پوشش تبلیغی در مناطق محروم روستایی و مناطق محروم حواشی شهرها و اجرای طرح سلامت اجتماعی با محوریت مساجد و ائمه جماعات است و همچنین محوریت بانوان و اولویت در مسائل آموزشی و تربیتی است که نیازمند کمک ائمه جماعات است.

دشتکی خاطرنشان کرد: اگر امروز سازمان تبلیغات اسلامی بدون پشتوانه مالی در بین مردم تاثیرگذار است به برکت پشتیبانی ائمه جماعات است و اگر امروز حرکتی وجود دارد به برکت پشتیبانی شما است که مایه خیر و برکت و رحمت در حوزه فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سعادت و خوشبختی مردم است.

در ادامه برنامه نیز دکتر محمود اکبری استاد حوزه و دانشگاه از قم به روش تدریس احکام به صورت تخصصی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار