فرمانده سپاه ناحیه سرخس بیان داشت: امروز باید قرارگاه‌های فرهنگی و اقتصادی ایجاد شود تا بتوانیم از سقوط خرمشهرهای فرهنگی و اقتصادی جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۸۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، عیسی صفری در همایش مقاومت، ایثار و پیروزی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان سرخس برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند، «خرمشهرها در پیش داریم»، اظهار کرد: جنگ نظامی علیه ایران اسلامی معنا ندارد و بزرگ‌ترین تهدید امروز نظام سلطه، تهدید فرهنگی، نفوذ فکری و فرهنگی و جنگ اقتصادی است.
 
وی تصریح کرد: امروز باید قرارگاه‌های فرهنگی و اقتصادی ایجاد شود تا بتوانیم از سقوط خرمشهرهای فرهنگی و اقتصادی جلوگیری کنیم.
 
امام‌جمعه شهرستان سرخس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس همراه با معنویت و پر از حماسه و شور و شعور بود، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های این حماسه، فتح خرمشهر است و در حقیقت مجموعه‌ای از کارهای خدایی خرمشهر را آزاد کرد.
 
حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ افزود: اگر کسی رضای خدا را بر رضای خلق ترجیح دهد، خدای متعال رضایت مردم را همراه او خواهد کرد و خداوند برای او کفایت می‌کند.
 
وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس و خرمشهرها، مجموعه‌ای از کارهای که در راستای رضایت خداوند بود، نصرت آورد.
 
امام‌جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، «خرمشهرها در پیش داریم»، تصریح کرد: امروز لشکر فرهنگی و سپاه دشمن با تمامی ابزارهای ممکن برای سست کردن اعتقادات دینی ما هجوم کرده است.
 
ارژنگ اظهار داشت: یکی از کم‌هزینه‌ترین جنگ‌ها برای دشمن جنگ نرم است درحالی‌که برای جنگ سخت باید هزینه زیادی پرداخت کند. وی عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم از باورها شروع می‌کند، یعنی آن روز ارزش‌ها در دفاع مقدس تبلور کرد و سال‌ها به این ارزش‌ها و شعارها می‌نازیدیم، اما امروز دشمن از طریق نفوذ فرهنگی، این ارزش‌ها را ضد ارزش معرفی می‌کند.
 
امام‌جمعه سرخس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس جلسات با یاد خدا و زمزمه خدایی شور پیدا می‌کرد، امروز در جلسات مختلف جوانان ما را با موسیقی آرام می‌کنند، یعنی باورها تغییر کرده است.
 
ارژنگ با تأکید بر اینکه اتفاق سال ۶۱ هجری، نتیجه جنگ نرم بود، ادامه داد: مجموعه‌های انقلابی و ارزشی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نگذارند ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را در جامعه بگیرند.
 
وی تصریح کرد: نباید گذاشت شهدا در جامعه منزوی شوند و در این جنگ نابرابر فرهنگی باید ارزش‌ها حفظ شود.
 
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه بنای دشمن استحاله نظام اسلامی از درون است، اظهار داشت: برای تقویت باورهای دینی باید شبانه‌روزی کار کرد و جلوی تغییر باورها ایستاد.
 
ارژنگ عنوان کرد: دعاهای کمیل و نیایش‌ها خرمشهرها را آزاد کرد، اما امروز این دعاها برای جوان ما خاطره و داستان شده است.
 
وی بیان داشت: ملت ایران امروز سلاحی برنده‌تر از سلاح ایمان ندارد و این تنها سلاحی بود که هیچ کمپانی نتوانست در مقابل آن سلاحی تولید کند.
 
امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: امروز اگر دشمن به مرزهای ما جسارت نمی‌کند، به این خاطر است که از قدرت ملی و سلاح ایمان ما هراس دارد. ارژنگ اضافه کرد: باید حول محور شهدا باورها تقویت شوند تا ضد ارزش‌ها، ارزش جلوه داده نشود.
 
وی اظهار کرد: ای‌کاش در مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به‌جای مسائلی که مطرح شد، یک نفر مرد و مردانه مطرح می‌کرد که با تقویت معنویت اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند.
 
امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: اگر فرهنگ همکاری باشد و اسراف نکوهش شود، قطعاً اقتصاد کشور شکوفا می‌شود ارژنگ در پایان خاطر نشان کرد : در دوران دفاع مقدس این سبک زندگی دینی بود که کشور را نجات داد و با سبک زندگی ذلت باری همچون 2030 نمی توان پیروز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها