رزمنده و جانباز بلوچ دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان بسیاری از سیستان و بلوچستان در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که تعدادی از آنها در همین عملیات به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۸۶۴۰۸۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان  به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، این پایگاه خبری گفتگویی را با یکی از خانواده شهدای که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، انجام داده است که در ادامه آمده است.

رستم بامری رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس و برادر روحانی شهید رحمت الله بامری و همچنین از دوستان شهید علیبخش پرورش در گفتگو با خبرنگار ما به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در سی یکم شهریورماه ۱۳۵۹ که رژیم بعث به کشور ما حمله کرد، مردم مظلوم خرمشهر سی و پنج روز با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان زیادی از سیستان و بلوچستان در عملیات بزرگ بیت المقدس حضور داشته اند، اظهار کرد: یکی از این رزمندگان علیبخش پرورش بود که در روزهای آغازیت همین عملیات به شهادت رسید.

این جانباز دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه کمتر از یکماه بعد از ازدواج، شهید علیبخش پرورش به این عملیات اعزام شد، افزود: این در حالی است که این شهید تک پسر بود ولی به خاطر آرمان هایش قدم در این راه نهاد.

رستم بامری با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی و تقوا در مقابل دشمنی مقابله کردند که تمام قدرت ها از او حمایت می کردند، اضافه کرد: صدام هرگز به فکرش خطور نمیکرد که رزمندگان اسلام بتوانند دوباره خرمشهر را آزاد کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مقاومت و ایستادگی بهترین گزینه در مقابل دشمن است، تصریح کرد: دشمن همان دشمن دوران دفاع مقدس است اما شیوه مبارزه خود را هر بار تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با همان روحیه و چه بسا با روحیه بهتری آمادگی مقابله و ایستادگس در مقابل دشمن را دارند، گفت: اگر کوچکترین خطا و اشتباهی کند، قطعا آخرین خطا و اشتباه او خواهد بود چرا که ملت مسلمان ایران دست و پای مهاجم به کشور را قطع خواهند کرد.

این جانباز دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه با توجه به تحریم های شدید در جنگ تحمیلی رزمندگان با کمبود سلاح و مهمات همراه بودند، عنوان کرد: اما باز هم رزمندگان اسلام در آن شرایط سخت با ایمان به خدا و تقوا دشمن را شکست دادند.

بامری با اشاره به اینکه کشور ما از امنیت بسیار خوبی در دنیا برخوردار است، بیان کرد: امروز هر جای دنیا را که می بینیم ناامنی وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و رهبری حکیمانه امام خامنه ای آرامترین و امن ترین جای دنیا است.

وی با بیان اینکه اکثر رزمندگان و حتی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس جوان بودند، تصریح کرد: این جوانان با نبوغ و مدیریت جهادی خود توانستند در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مسئولان باید مدیریت را به دست جوانان متعهد و متخصص بدهند چرا که آینده کشور ما با آنها است و قطعا کشور را خواهند ساخت.

ارسال نظرات