تاکنون بیش از ۱۵۰ طرح بازسازی حرم‌های مطهر ائمه(ع) به همت ستاد باز سازی عتبات عالیات کشور اجرا شده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۰۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
مسئول امور استانهای ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور درنشست ستاد عتبات عالیات استان گفت: باگذشت یک دهه از تشکیل این ستاد درکشور، فعالیت های خوبی در زمینه های بازسازی وتوسعه ی زیر ساخت های حرم های مطهر در اماکن مقدس از جمله کاظمین، سامرا و نجف اشرف انجام شده است.
عباس قطب الدینی با اشاره به اینکه در بحث طرح توسعه ای، هم اکنون در صحن نجف اشرف و صحن حضرت فاطمه با 220هزار متر مربع در کاربری های مختلف برنامه ریزی و درحال انجام است افزود: بخش زیارتی این صحن با متراژ19هزار متر مربع در حال اجرا است که پیش بینی می شود صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف تا یک سال آینده تکمیل شود.
مسئول امور استانهای ستاد بازسازی عتبات عالیات بااشاره به اینکه تعویض دربها وسنگ کاری ها در کربلاانجام شده گفت: ساخت صحن عقیله ی بنی هاشم در حدفاصل خیمه گاه تل زینبیه وحرم امام حسین(ع) در حال انجام کارهای مطالعاتی است.
قطب الدینی ترفیع گنبد امام حسین(ع) به طول 7ونیم متر مربع، اصلاح 2ستون در حرم امام حسین(ع) برای رفاه زائران در تردد، ساخت بیمارستان 120تختخوابی در کربلا، ساخت صحن صاحب الزمان(عج) وامام رضا(ع)درکاظمین وساخت گنبد امامین عسکریین (ع) از دیگر اقدامات این ستاد است.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان نیز در این مراسم گفت: تلاش می شود تا در زمینه ی جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت عتبات عالیات اقدام جدی در استان انجام شود.
نظر پورافزود: بیشتر فعالیت در این ستاد توسط بانوان انجام شده که انتظار می رود مردم شیعه استان در این خصوص مشارکت بیشتری کنند.
ارسال نظرات