معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین گفت: حوزه هنری استان برای تحقق توصیه های رهبر فرزانه انقلاب در زمینه خلق و تولید آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از همه ظرفیت های موجود به نحو شایسته بهره خواهد برد.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، جواد کریم نژاد ادامه داد: ما در حوزه هنری اعتقاد داریم؛ سرزمین ایران اسلامی با واژه هایی از ایمان، آرمان، حماسه و ... دفاع مقدس را توشه خود دارد. فریم به فریم، سطر به سطر و لحظه به لحظه این توشه، اسناد پایداری ما در تاریخ است که وظیفه داریم آن را بخوبی پاس بداریم و به آیندگان بسپاریم.

خلبان سمندریان عقاب تیز پرواز تبریز بود

کارشناس منتقد کتاب «شش و سی دقیقه عصر» نیز در آیین رونمایی از این کتاب گفت: چاپ و انتشار این کتاب اتفاق مبارکی بود که توسط حوزه هنری استان به سرانجام رسید.

امیر احمد مهرنیا افزود: جنگ تحمیلی در کنار مصیبت ها و مشکلاتی که داشت فرصتی بود برای ظهور رشادت ها و شجاعت های دلیرمردانی از جنس خلبانان همچون راوی کتاب شش و سی دقیقه عصر بود.

وی اظهار داشت: خلبان سمندریان از عقابان تیز پروازی بود که در کنار دیگر نیروهای ارتش و سپاه و بسیج دست به رشادت هایی زد که این فداکاری ها در حال حاضر در کتاب «شش و سی دقیقه عصر» منعکس شده است.

مجهزتر و آماده تر از گذشته هستیم

در ادامه آیین رونمایی از کتاب «شش و سی دقیقه عصر» جانشین فرماندهی پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: در سال‌های نخست پس از انقلاب شکوهمند، ایران با چالش‌های زیاد سیاسی روبه‌رو بوده و همین بر جسارت صدام برای سوء استفاده از این موقعیت ایجاده شده می‌افزود.

سید جاوید هاشمی ادامه داد: هر چند توان نیروی‌های هر دو کشور در سال 59 تقریبا برابر بود، ولی کارشناسان و صاحب نظران عراقی بر این باور بودند که ترک خدمت و یا برکناری بعضی از فرماندهان و خلبانان نیروی هوایی ایران، خروج مستشاران نظامی آمریکا، ضعف نگهداری، عدم تامین قطعات هواپیماها و حوادثی سیاسی که در پایگاه‌های هوایی ایران مانند پایگاه تبریز و همدان رخ داده و به برکناری و یا حتی اعدام برخی نظامیان انجامیده بود، به شدت توان نیروی هوایی ایران را کاهش داده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحرکات وسیع عراق، پایگاه‌های هوایی تبریز، دزفول و همدان در آماده‌باش قرار گرفته و ماموریت گشت‌زنی از مرزهای ایران با کشور عراق به هواپیماهای اف 5 پایگاه هوایی دزفول محول شد.

جانشین فرماندهی پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: کمتر از 24 ساعت از حمله رسمی عراق به ایران، نیروی هوایی ایران در عملیات کمان 99 با 140 هواپیمای اهداف نظامی ارتش عراق فرودگاه‌ها و آشیانه‌های نظامی ارتش عراق در مناطق کرکوک، موصل، رشید، حبانیه، ناصریه، شعیبیه، کوت و المثنی را مورد هدف قرار دادند و خسارات سنگینی را به ارتش عراق وارد کردند.

هاشمی اضافه کرد: در مجموع حمله هواپیماهای عراقی در روز اول جنگ و در غافلگیری نیروهای نظامی ایران، خسارت بسیار جزیی به تاسیسات و مناطق نظامی ایران و مسکونی را به همراه داشت.

هاشمی با بیان اینکه پایگاه دوم شکاری شهید فکوری 30 شهید خلبان تقدیم دفاع مقدس کرده است، گفت: 130 نفر مجموع شهدای پایگاه شهید فکوری در دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها