خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: استان فارس در بخش ساخت مسکن برای نیازمندان پیشتاز است.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۷۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

محمدبذرافشان  اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه مسکن 24 میلیارد تومان هزینه شده که حدود هفت میلیارد تومان از محل کمک خیران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: همچنین 12 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار دولتی در بخش مسکن هزینه شده است که 4 میلیارد تومان از محل صدقات و 500 میلیون تومان منابع امدادی بوده است.

بذرافشان با بیان اینکه حوزه مسکن دارای سهم 30 درصدی از صندوق‌های صدقات است، گفت:‌ همچنین چند طرح در حوزه مسکن از جمله طرح حامیان آسمانی نیز در حال اجرا است که این طرح از ابتکارات استان فارس بوده و در آن حدود 85 هزار حامی وجود دارد که هر کدام ماهانه مبلغی به کمیته امداد کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان کرد:  در طرح حامیان آسمانی به دنبال این هستیم تا به‌همت هر 50 حامی، یک واحد مسکن برای مددجویان احداث کنیم و اگر این اتفاق بیفتد در سال حدود یک هزار و 700 واحد مسکونی ساخته می‌شود.

بذرافشان همچنین با اشاره به اقدامات حوزه مسکن کمیته امداد استان فارس گفت: در سال گذشته 423 واحد شهری و 592 واحد روستایی برای مددجویان ساخته شد که در زمینه ساخت واحد شهری، نسبت به سال توافق‌نامه رشد 103 درصدی و در بخش مسکن روستایی نیز رشد 48 درصدی داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: همچنین دو هزار و 513 واحد تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان در سال گذشته انجام شده که با رشد 151 درصدی همراه بوده و در بحث تکمیل مسکن شهری نیز یک هزار و 487 واحد و در بحث تکمیل مسکن نیمه تمام روستایی نیز 500 واحد ساخته شده است.

وی همچنین به طرح حامی‌یابی این سازمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: استان فارس در این طرح در کشور مقام نخست را کسب کرد و در سال گذشته 13 هزار و 348 نفر در ماه رمضان گذشته به عنوان حامی جذب شدند.

بذرافشان با بیان اینکه فارس در جشن عاطفه‌ها نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد اما سهم آن از درآمد کل کشور اول بود، گفت: در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نذورات قربانی مقام سوم کشور را کسب کردیم که نشان از رشد 18 درصدی نسبت به سال 94 است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: همچنین در جشن نیکوکاری امسال به طور مشترک با تهران رتبه نخست کشور را کسب کردیم که نسبت به سال 94، دارای رشد 97 درصدی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها