خبرهای داغ:

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کنگره شهدای دانشجوی همدان

به مناسبت برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به این کنگره صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۹۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»

نهضت عظیم انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقاومت در برابر زورگویی مستکبران عالم طی هشت سال دفاع مقدس گواه روشنی بر این مدعا است که ما با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت «ابا عبدالله الحسین(ع)» نه ظلم می‌کنیم و نه زیر با ر ظلم می‌رویم و همواره با ادامه راه امام خمینی(ره) و شهدا با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری تا پای جان از آرمان‌های بلند توحیدی، انسانی و عادلانه خویش دفاع می‌کنیم.

سلام بر شهدای دانشجو که عطر دل‌انگیز شهادتشان نه تنها جای جای این سرزمین مقدس بلکه جهان بشریت را فرا گرفته است و سلامبر آنانی که در قله عشق انسان به خداوند، با شکوه‌ترین صحنه‌ها و حماسه‌ها را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی و اسلامی ثبت کردند، درود بر ظفرآفرینان همیشه جاوید دانشجو که در میان خیل عظیم شهیدان به قلم سرخ شهادت و شهامت بالاترین معدل خلوص را در کارنامه درخشان دانشگاه عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند.

هنگامی که به نام دانشجوی شهید می‌رسیم، این یقین در ما پدید می‌آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خودآگاهی و با ارادهی روشن بینانه بوده است، و این ارزش عمل را مضاعف می کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده‌اند ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقتی می‌تواند راه خویش را از آنان بیابد.

شهادت دانشجویان عزیز یک پیام مشخص دارد و آن هم این است که مسیر شهادت هیچگاه در طول تاریخ از مسیر علم‌آموزی و دانش جدا نبوده و نیست و رسیدن به قله ایمان الهی جز با توشه‌ای همچون معرفت میسر نیست و بر همین اساس می‌توان گفت پیوند عمیقی که بین شهادت و دانش حاکم است ناشی از معرفت عمیقی بوده که در دل آنها نهفته شده است. دانشجویان در شرایط فعلی باید به این نتیجه برسند که منطق شهادت با مفاهیم علمی تعارضی ندارد. خون شهید در هر عرصه‌ای اثر خود را بر جای خواهد گذاشت و جامعه را از وجود خود بهره‌مند خواهد کرد.

در این موضع معرفتی و دانشگاهی ما تنها خود را متبرک به یاد و نام شهدا نمی‌دانیم زیرا شهید تنها منبع تبرک نیست بلکه شهید و شهادت پیام تحرک و پویایی هستند.

برگزاری کنگره شهدای دانشجو می‌تواند نقشی اثرگذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانشجویان شهید به دانشجویان اکنون و آینده داشته باشد و این امر مبارک قوام بخش فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه‌سار معرفت آموزی و نویدبخش آینده‌ای روشن و روشنگر، برای تعالی این سرزمین باشد.

برخود لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های خالصانه دانشجویان عزیز دانشگاه بوعلی سینای همدان در نکوداشت یاد و نام شهیدان سرافراز به ویژه در برگزاری این یادواره با شکوه قدردانی نموده و توفیق رهرویی راه شهدا و پاسداری از خون آنان را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دکتر محمد فرهادی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

انتهای پیام/

ارسال نظرات