خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: رمز بقاء ما این بود که مردم هم در حدوث بودند هم در بقاء ایفای نقش کردند و تا مادامی که این روند ادامه دارن انقلاب ماندگار است.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۰۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب های اجتماعی که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی بعد از 15 قرن در این کشور شکل گرفته است .

وی افزود: دو انقلاب را پشت سر گذاشتیم که هر دو با مشکلات و چالش هایی عظیمی رو به رو شدند یک انقلاب حضرت موسی (ع) که خداوند منان 132 بار از این پیامبر در قرآن نام می برد  ودوم انقلاب صدر اسلام  است که با رنج و مرارت های بزرگ  شخص رسول گرامی اسلام به پیروزی رسید ولی هردو مسیر انحرافی را طی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:  قرآن از 9 عامل سقوط انقلاب حضرت موسی اشاره می کند که در نهایت حضرت علی ( ع) در خطبه ای می فرماید خداوند لباس کرامتش را از تن بنی اسرائیل در آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: انقلاب پیامبر اعظم هم به همین سرنوشت گرفتار شد چراکه  انقلاب الهی سه عامل را با خود دارد اول رهبری الهی دوم شریعت و آیین اسلامی و سوم مردم لذا دو ضلع این مثلث رهبری و شریعت است و قاعده آن مردم هستند که خداوند منان شریعت و رهبری را برای مردم فرستاد و مردم در بقاء این انقلاب نقش دارند.

وی افزود: امت بنی اسرائیل در حدوث انقلاب حضور داشتند اما در بقاء انقلاب همراهی نکردند و در انقلاب پیامبر نیز این اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب، از نوع انقلاب توحیدی است، بیان داشت:  تا به حال اگر ما ماندیم و انقلاب به راهش ادامه می دهد به دلیل این سه ویژگی( رهبری، شریعت و مردم ) است .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز کرد: رمز بقاء ما این بود که مردم هم در حدوث بودند هم در بقاء ایفای نقش کردند و تا مادامی که این روند ادامه دارن انقلاب ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد:ما سه رویکرد در جبهه خارجی می بینیم تشیع افراطی یا به تعبیر امروز تشیع لندنی دوم داعش و جریان وهابی گری و سوم اسلام سکولار مدل ترکیه.

وی با بیان اینکه هنر رهبری این بود که جنگ نابرابر را به جنگ نا متقارن تغییر داده است، گفت: چرا آمریکایی ها امکان حمله به ایران را ندارند؟ در شرایطی که امروز درست کردیم و در معادلاتی که ایران به وجود آورده زمینه حمله آمریکا را از بین برده یعنی موشک های حذب الله سرزمین اشغالی را تحت پوشش قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما در جبهه داخلی با مشکل مواجه هستیم یکی از این مشکلات طرفداران مدل ترکیه است که جمعی در جامعه حاکمیت دینی را نمی پذیرند و مدل سکولاری و آزادی های ولنگاری را دنبال می کنند و نسل سومی که از انقلاب بیگانه است لذا ما نتوانستیم نسل جوان را با انقلاب آشنا کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: امروز باید به نسل جدید انقلاب که جوانان ما هستند این پیام رسانده شود که  در سپاه، بسیج، در بین علما و روحانیت و بزرگان چه گذشته  و چه سختی هایی را به جان خریدند که این انقلاب به اینجا رسیده است.

وی ابراز کرد: موفقیتهای ما در عرصه خارج بسیار زیرکانه است تا جایی که وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امریکا ، روسیه ، چین و ایران تنها کشورهای موثر و تاثیر گذار در دنیا هستند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در عرصه بین المللی عمق استراتژی و نفوذ معنوی ما از ساحل دریای مدیترانه گذشته و به دریای یمن رسیده است لذا اینان را باید مرد بدانند تا به نظام امیدوار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه ارکان تبلیغ در 8 بخش است، ابراز کرد: مبلغان باید به این هشت بخش توجه  کامل داشته باشند که نخستین وجه تبلیغ پیام است لذا باید به پیامی که به مخاطب ارائه می‎دهند توجه داشته و هم از روی احساس و هم تعقل باشد.

وی افزود: مبلغان در واعظه‎های خود باید به بیان صورت‎مسئله، عقلانی‎کردن مسائل همراه با استدلال نقلی و عقلی، توجه به احساس و عاطفه، توام بودن سخنرانی با شور و شعور توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مبلغان پیام‎رسان هستند، تصریح کرد: مبلغان علاوه بر اینکه باید در پیام خود زمان‎شناس باشند باید تهدیدات دشمن را بدانند و به نیازهای جامعه واقف باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سفر بی‎نهایت زاد و توشه بی‎نهایت می‎خواهد.
وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید به رویش سواد و ریزش گناه توجه داشته باشیم، گفت: در ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه (س) را در پیش داریم و این فرصت مناسبی است که به روحیه انقلابی‎گری در قشر بانوان بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها