خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: اکثر کشورها عرب منطقه حکومت خود را وامدار کشورهای غربی هستند و برای تثبیت حکومت خود مجبور به حمایت از آنان هستند.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۴۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

کمیل یزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون دستگیری شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار کرد: عمده احساس خطر دولتمردان از جانب افرادی است که که به هیچ قدرتی وابسته نیستند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر ایران تصریح کرد: همانطور که ما در انتخابات 29 اردبهشت شاهد بودیم افرادی که خود را وابسته به هیچ قدرتی نکرده اند برای دشمنان ما وحشت بر انگیز تر هستند.

این کارشناس مطرح کرد: با حضور ترامپ که مظهر و چهره افراط‌گرایی در مورد رفتارهای وحشیانه است در عربستان اقدامات و اتفاقاتی همچون دستگیری شیخ عیسی قاسم قابل پیش‌بینی بود.

یزدی تشریح کرد: افرادی همچون شیخ عیسی قاسم سبب روشنگری جامعه و بصیرت افراد می شوند  و به خطر افتادن منافع غربی‌ها را به همراه دارند لذا رژیم حاکم از آن‌ها ترسیده و خواهان نفی آن‌ها در منطقه هستند.

وی به وابستگی عمده دولت‌های منطقه به جز چند کشور حاشیه خلیج فارس به کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: اکثر کشورها حکومت خود را وامدار کشورهای غربی هستند و برای تثبیت حکومت خود مجبور به حمایت از آنان هستند.

این کارشناس ادامه داد: اکثر کشورهای وابسته به غرب از جایگاه مردمی و اعتقادی بی‌بهره هستند لذا برای حفظ خود و ادای دین به کشورهای غربی باید در جلب رضایت اربابان خود تلاش کرده و حامی آن‌ها باشند و اهمیتی نمی دهند که به شهروندان خود چقدر صدمه خواهند زد.

یزدی در خاتمه خاطرنشان کرد: ترس از دست دادن جایگاه کابوس شب‌های بیشتر کشورهای وابسته به قدرت کشورهای غربی شده است و آن‌ها تحت هر شرایطی با چنگ و دندان از جایگاه خود حفاظت خواهند کرد.

وی افزود: ملت بحرین مدت زمان زیادی است که آگاه است و جرقه های آن از سال 89 زده شد و تا امروز به واسطه سرکوب های شدید باز هم ادامه درد، ما آرزو می کنیم که همه مسلین حجهان آزاد باشند و بتوانند از یوق جور و ستم حاکمان خود به در آیند.

1005/ت30/ب   

ارسال نظرات
پر بیننده ها