باید علاوه بر استفاده از ظرفیت درون کشوری از قابلیتهای برون مرزی یونسکو و جوامعی که در این ظرفیت ها به ما کمک می کنند استفاده شود تا کاهش خسارت به منابع طبیعی را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۶۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های محلی و نهادها و تعاونی‌ها اثرگذارترین بخش نهادها توانمندسازی بانوان است چرا که بانوان در جوامع محلی جزءافرادی هستند که در توانمندسازی جامعه نقش موثری را ایفا می کنند.

قاسم سبزعلی افزود: در عرصه کلان باید با خروج از روش سنتی و ورود به سیستم صنعتی و فناوری روز در دستور کار قرار گیرد، در حالیکه هنور رویکرد سنتی در جوامع محلی رواج دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در دو سه دهه اخیر حفظ عرصه‌ها و پیشگیری از آسیب‌های وارده به آب خاک و هوا از جمله مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است و آب، خاک و هوا بستر حیات ما است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در بحث کلان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تفاهم‌نامه چهار جانبه بین وزارت جهاد، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی منعقد کرده و این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌گیری از وام برای حفظ منابع طبیعی انجام شده است و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از دویست میلیارد وام استفاده کرده وتامین و تجهیز یگان‌ها از طریق دریافت این وام صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در رویکرد توانمندسازی اقتصادی استان های مختلف بویژه زنجان پیشگام بوده است که باید علاوه بر استفاده از ظرفیت درون کشوری از قابلیتهای برون مرزی یونسکو و جوامعی که در این ظرفیت ها به ما کمک می کنند استفاده شود تا کاهش خسارت به منابع طبیعی را داشته باشیم.

سبزعلی افزود: توانمند سازی جوامع محلی با استفاده از ظرفیت زنان در استان های زنجان و یزد و دیگر استان ها بصورت پایلوت انجام شده اما این مساله نیازمند برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی است تا اثرات آن شناخته و نهادینه شود.

قاسم سبزعلی افزود: منابع طبیعی به عنوان یک امانت از گذشتگان برای مردم است و مردم باید این امانت را حفظ و به نسل آینده تحویل دهند.

وی با ابراز این خبر گفت: باید در زمینه آموزش‌ها به مردم از ظرفیت دهیاری‌ها، شوراها استفاده شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطر نشان کرد : متاسفانه امروزه شاهد تخریب‌های وسیعی در حوزه منابع طبیعی هستیم وامروز نزدیک به سی هزار پرونده در بحث تخریب و سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی وجود در کشور وجود دارد.

وی افزود: طی سال گذشته نزدیک به 14 نقطه کشور بالگرد مستقر شده که این برنامه در سال جاری نیز محقق می شود.

ارسال نظرات