وزیر نیرو در الیگودرز:

۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای نیروگاه و سد رودبار الیگودرز هزینه شد

وزیر نیرو گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای نیروگاه و سد رودبار الیگودرز هزینه شده که برای تکمیل کار ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۷۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حمید چیت چیان در حاشیه افتتاح نیروگاه سد رودبار الیگودرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه سد رودبار الیگودرز از نیروگاه‌های بزرگ تولید برق کشور است که این نیروگاه دارای دو واحد است و هرکدام 225 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

وی بابیان اینکه امروز هر دو نیروگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت افزود: برای اجرای این سد و نیروگاه تاکنون حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا تکمیل کار حدود 400 میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: مجموع هزینه‌های این سد بالغ‌بر دو هزار و 600 میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از اعتبارات و منابع مالی موردنیاز این طرح از طریق کشور چین تامین شده و پیمانکار چینی در احداث این بخش نیروگاه همکاری جدی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم کار اجرایی سد بزرگ بختیاری نیز به‌شدت دنبال شود و نیروگاه این سد نیز750 مگاوات به ظرفیت تولید برق‌آبی کشور افزوده خواهد کرد.

چیت چیان تصریح کرد: از مجموع 76 هزار و 700 مگاوات ظرفیت نسبت شده نیروگاه فعلی کشور بالغ‌بر 11 هزار و 801 مگاوات نیروگاه برق آماده است که از این 11 هزار و 801 مگاوات دو هزار مگاوات در دولت یازدهم مورد ساخت و بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ارتباط با مگاواتی که کشور ما پذیرفته در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای این دو پروژه نقش بسیار جدی داشته باشد.

انتهای پیام/ز


ارسال نظرات
آخرین اخبار