مهدی احمدی گفت: فتح خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی یک پدیده نادر و کم نظیر است به نحوی که رزمندگان دلیر اسلام با اندک تجهیزات و تنها با سلاح ایمان در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۱۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، مهدی احمدی فرماندار نیر در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و سپاهی شهرستان نیز که به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر در محل سپاه ناحیه نیر برگزار شد، اظهار داشت: پس از 18ماه خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس به دست نیروهای اسلام آزاد شد.

وی افزود: فتح خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی یک پدیده نادر و کم نظیر است به نحوی که رزمندگان دلیر اسلام با اندک تجهیزات در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق ایستادگی کرده و توان و اقتدار نظام اسلامی را به حامیان صدام ملعون گوش زد کردند.

فرماندار نیر اظهار کرد: با وجود تحلیل‌های داخلی و خارجی مبنی بر اینکه امکان آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام بسیار سخت، دشوار و غیرممکن است اما این فرزندان برومند ملت بودند که در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس خرمشهر را بار دیگر به آغوش کشور باز گرداندند.

وی به عوامل پیروزی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:‌ وحدت، همدلی و عزم راسخ بر پایه ایمان و خودباوری عنصر اصلی این پیروزی بود که امام راحل نیز به معنای واقعی دست خدا را در این فتح بزرگ کاملاً روشن و مشهود تبیین و معرفی کردند.

احمدی گفت: با آزادسازی خرمشهر صدام و حامیانش به تدریج از عرصه‌های مختلف میدان جنگ عقب‌نشینی کردند و به این واقعیت پی بردند که پیروز حقیقی، رزمندگان اسلام هستند.

فرماندار نیر تصریح کرد: حماسه سوم خرداد را می توان یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادها و دستاوردها در میان روزهای دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم بایستی حماسه آزاد سازی خرمشهر را به نحو شایسته‌ای برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی گفت: بر همه ما فرض است تا یاد کنیم و گرامی بداریم رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلیرمردانی که در تاریخ پر فراز و نشیب این انقلاب با تکیه بر قدرت لایزال الهی، حماسه‌ای عظیم و نقطه عطفی همچون آزادسازی خرمشهر قهرمان را رقم زده و در آن دوران حساس، معادلات قدرت‌های استکباری جهان را بهم ریختند.

احمدی گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر تمام معادلات دنیا را به هم ریخت و نماد مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی تمامی نقشه‌های غرب در جهت استعمار نوین را به هم زد و چشم جهان را به نور اسلام روشن کرد.

در این مراسم اعضای شورای تامین شهرستان به تمثال شهدا ادای احترام کرده و از یگان حاضر در میدان رژه رفتند و درپایان از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

ارسال نظرات