خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا 15 اسفندماه بیش از 4 هزار و 480 نفر از دانش آموزان پسر و دختر با موضوع درس آمادگی دفاعی از سراسر استان به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۱۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

غلامرضا اردونی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهارداشت: اردوی راهیان نور دانش آموزی یکی از برنامه های بسیار خوب و تاثیرگزار و پر مخاطب است که می توان گفت بزرگ ترین عملیات و اقدام فرهنگی در طول این سال ها است.

وی عنوان کرد: با توجه به هماهنگی های صورت پذیرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان از ابتدای سال تحصیلی جاری تا 15 اسفندماه بیش از 4 هزار و 480 نفر از دانش آموزان پسر و دختر با موضوع درس آمادگی دفاعی از سراسر استان به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اضافه کرد: به همراه هر اتوبوس روحانی، راوی و سه نفر همکار فرهنگی و خادم الشهدا اعزام شده اند یعنی یک تیم و کادر تربیتی هم به مدت پنج روز همراه دانش آموزان به راهیان نور اعزام شدند.

مدیریت و اجرای برنامه های بسیج به عهده دانش آموزان در مدارس متوسطه

وی خاطرنشان کرد: در طرح ولایت دانش آموزی بر اساس سرفصل های آموزشی مشخص دانش آموزان در تابستان به مدت شش روز تحت آموزش در مرکز استان قرار می گیرند.

اردونی با بیان اینکه در سال 95 تمام واجدین شرایط تحت آموزش تخصصی قرار گرفتند اظهارداشت: امروز تمام مدارس متوسطه توسط دانش آموزان مدیریت می شود و تمام برنامه های بسیج با هدایت دانش آموزان و توسط بسیج مدرسه در طول سال تحصیلی پیگیری، دنبال و اجرا می شود.

فعالیت بیش از 1500 حلقه صالحین دانش آموزی در قشر نوجوان و جوان

وی بیان داشت: از ابتدای سال 87 شجره طیبه صالحین در بسیج در حال اجرا است و در قشر دانش آموزی نیز برابر ابلاغیات بالادستی دانش آموزان فعال بسیجی عضو حلقات صالحین هستند .

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه صالحین یک اقدام تربیتی، معرفتی و بصیرتی است افزود: هم اکنون بالغ بر یک هزار و 500 حلقه صالحین دانش آموزی در قشر نوجوان و جوان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش در این است که حلقه های صالحین به مسجد سوق داده شود که هم اکنون نیز بیش از یک سوم آنان با هویت قشر در مساجد برگزار می شود.

در هر مدرسه هیات شهدای قشر هر ماه تشکیل جلسه می دهد

اردونی با بیان اینکه در هر مدرسه هیات شهدای قشر هر ماه تشکیل جلسه می دهد خاطرنشان کرد: هیات منتظران موعود یا شهدای قشر یکی از برنامه ها برای حفظ، انسجام و بصیرت افزایی است.

وی عنوان کرد: نشست بسیجیان دانش آموز در قالب هیات شهدای قشر با هدف انسجام، تبیین و تشریح برنامه های محوری بسیج و نشست روشنگری در موضوعات روز است که بنابر شرایط روز و درخواست دانش آموزان موضوعات ارائه می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان گفت: آموزش حیات یک سازمان است و توانمندی افراد و کارآمدی سازمان را افزایش می دهد.

وی با اشاره به آموزش فرماندهان واحدهای امیدان و پویندگان اضافه کرد: انتقال آخرین دستاوردهای روز با آموزش 48 ساعته حضوری با فرماندهان واحدهای امیدان (مدارس ابتدایی) و فرماندهان واحدهای پوینده (متوسطه اول) در طول سال تحصیلی صورت می گیرد.

اردونی ادامه داد: فرماندهان نیز به طور خاص در یک سطح و در سطح پایین تر توسط بسیج مدارس تحت آموزش های لازم قرار می گیرد.

برگزاری  بیش از 160 یادواره درون مدرسه ای در طول سال 95 

وی با بیان اینکه در طول سال 95 بیش از 160 یادواره درون مدرسه ای برگزار شده است اظهارداشت: یکی از برنامه های اثربخش و پر مخاطب برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی در مدرسه توسط دانش آموزان با هماهنگی و حمایت مدیران مدارس است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان افزود: یکی از اقدامات شاخص و بارز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اولین بار در استان در سال 94 و سپس در سال 95 در ایام بزرگداشت مقام شهدا، کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی با هماهنگی و همکاری بسیار خوب اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی در هشت سال دفاع مقدس تعداد 328 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نشست هیات های اندیشه ورز برای بهره مندی از نخبگان دانش آموزی

اردونی با اشاره به هیات اندیشه ورز علوی و فاطمی و مجامع استان گفت: برای بهره مندی از فکر و اندیشه نخبگان و خبرگان قشر جمعی از دانش آموزان متوسطه اول هر ماه یک نشست تخصصی با حضور فرمانده بسیج شهرستان داشته و موضوعات مربوط به بسیج را در شهرستان برررسی و آسیب شناسی می کنند.

وی با بیان اینکه در هر یک از این هیات ها با فرآیند انتخابات هیات رئیسه ها را انتخاب و هدایت هیات ها را عهده دار می شوند افزود: جمع دانش آموزان پسر تحت عنوان هیات اندیشه ورز علوی و دختران تحت عنوان هیات اندیشه ورز فاطمی به ارائه مباحث می پردازند .

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: برنامه مختلف و متنوع بسیاری در سطح بسیج مدارس در طول سال تحصیلی در دستور اقدام است و استمرار این برنامه ها در سال 96 نیز در دست اقدام و عمل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها