فرمانده سپاه خلیل آباد:

فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح جنگ بود/ جهادهای بزرگی در پیش است

فرمانده سپاه خلیل‌آباد بابیان اینکه فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح جنگ بود، گفت: باید دقت کرد که جهادهای بزرگی در پیش داریم و مطمئناً رهبرمعظم انقلاب با آینده‌نگری خود فرمودند که خرمشهرهایی در پیش داریم.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۵۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
علی نیک یاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: خرمشهر در سال ۵۹ به اشغال دشمن در آمد و بعد از ۵۷۵ روز اشغال در عملیات بیت‌المقدس و سوم خردادماه آزاد شد.

وی همچنین ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس در سه محور شمالی (قرارگاه قدس) محور میانی (قرارگاه فتح) و محور جنوبی (قرارگاه نصر) انجام گرفت.

فرمانده سپاه خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: ۱۵۷ گردان پیاده و مکانیزه زرهی، ۱۹۲ دستگاه ادوات زرهی و پشتیبانی مهندسی رزمی، ۶۸ دستگاه بالگرد نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی ارتش نیز نیروهای بسیج، سپاه و ارتش را در این عملیات تشکیل می‌داد.

وی بابیان اینکه عملیات بیت‌المقدس در ۴ مرحله و ۲۴ شبانه‌روز به طول انجامید، تصریح کرد: ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان ایران درآمدند و ۲۵ درصد کل اسرای عراق در ۸ سال دفاع مقدس مربوط به این عملیات است.

نیک یاد با تأکید بر اینکه در این عملیات ۵۰۳۸ کیلومترمربع از مناطق تحت تصرف دشمن آزاد شد، اذعان کرد: فتح خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به جملات امام (ره) درباره فتح خرمشهر عنوان کرد: دو جمله حضرت امام (ره) "خرمشهر را خدا آزاد کرد” و ” فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست” بسیار پر مفهوم و حساس بود.

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که رزمندگان خوشحال از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس به دیدار امام رفتند امام راحل این جمله را بیان کردند و این از مغرور شدن رزمندگان جلوگیری کرد و مطمئناً در آزادی سازی خرمشهر امدادهای غیبی به کمک رزمندگان آمد و این به معنی آن است که دفاع از انقلابی که پشتیبان آن ائمه(ع) هستند دفاع از ارزش‌هاست.

وی بابیان اینکه در پیروزی‌ها نباید مغرور شد و شکست‌ها نباید احساس خفت و خواری کرد، ابراز کرد: باید دقت کرد که جهادهای بزرگی در پیش داریم و مطمئناً حضرت آقا با آینده‌نگری خود فرمودند که خرمشهرهایی در پیش داریم.

نیک یاد همچنین گفت: مقام معظم رهبری بعد از بیان شاخص‌های انقلابی گری بحث جهاد کبیر را مطرح کردند و این به معنای تبعیت نکردن از دشمنان و کافران است و در دوران که بحث مذاکره مطرح است باید دقت کرد که در دام دشمن گرفتار نشد که یکی از آن‌ها می‌تواند مذاکره باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ادعا داریم که این انقلاب زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) است پس روند سختی برای مهیاکردن ظهور داریم و باید در این راه سختی بکشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها