شهردار تبریزمطرح کرد؛

توسعه۳۰۰ هکتاری فضای سبز عون‌ابن‌علی

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌های مدون خدماتی و عمرانی در عون‌ابن‌علی گفت: چشم‌انداز طبیعت، نشاط و پویایی این مجموعه، هفته‌به‌هفته در حال تغییر و تحول است.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۹۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در حاشیه رهاسازی هفت هزار قطعه انوع ماهی به دریاچه داغ‌گولی در عون‌ابن‌علی با بیان این مطلب اظهار داشت: دریاچه داغ‌گلی اقدام ماندگاری است که تاثیرات زیست‌محیطی و تفریحی عینالی و سیمای کلی این مجموعه را رونق خواهد بخشید.

وی اضافه کرد: طبق قولی که مدیریت پرتلاش عون‌ابن‌علی داده، تا مرداد سال جاری شاهد تکمیل سنگفرش در پیاده‌راه ۶ کیلومتری دسترسی به ارتفاعات عینالی خواهیم بود. این بستر،درتشویق عموم شهروندان واستفاده گروه‌های ورزشی در این مسیر، قطعاً تاثیرگذار خواهد بود.

نجفی با اشاره به اجرای برنامه‌های انبوه‌کاری در شمال شهر گفت: در سه سال گذشته، با اجرای برنامه‌های گسترده تملک و درختکاری، حدود ۳۰۰ هکتار به فضای سبز عون‌بن‌علی افزوده شده که از این میزان ۱۰۰ هکتار مربوط به سال های ۹۳ و ۹۴ و ۲۰۰ هکتار نیز مربوط به سال گذشته بوده‌است.

شهردار تبریز با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی عون‌بن‌علی با تعامل سازنده با بخش‌های مختلف اجرایی صورت می گیرد، گفت: مجموعه‌ای چندبعدی عینالی با تنوع خدمات و ظرفیت‌های ارزنده، با همکاری بخش های مختلف خدمات‌رسان، به نقطه اوج خود خواهد رسید.

وی یادآور شد: رهاسازی انبوه ماهی در دریاچه و همچنین توسعه زیست‌بوم با رهاسازی انواع گونه های سازگار با اقلیم شهر در مجاورت عون‌بن‌علی، نشان‌دهنده موفقیت مدیریت عون‌بن‌علیدر جلب همکاری‌ سایر دستگاه‌های اجرایی است.

 نجفی اظهار داشت: ایجاد المان‌ها و آبنماهای زیبا و لوزام ورزش همگانی و اقدامات رفاهی و خدماتی مجموعه‌عون‌بن‌علی، این تفرجگاه زیبا را به یکی از کانون های اصلی گردشگری در شهر تبریز تبدیل کرده‌است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها