مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد 2 درصدی رهاسازی بچه ماهی در واحدهای آبزی پروری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۳۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

حسن اکبری مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ گفت: در دو ماهه نخست سالجاری 5 میلیون و 861 هراز قطعه بچه ماهی سردآبی و گرمابی در واحدهای پرورش ماهی استان مرکزی رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد رهاسازی در 160 واحد آبزی پروری استان انجام شده است، گفت: رهاسازی انجام شده نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود 2 درصد رشد داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه تا پایان شهریورماه رهاسازی بچه‌ماهی در واحدهای آبزی پروری استان ادامه دارد این میزان رهاسازی در سال جاری به حدود 9 میلیون قطعه افزایش یابد.

اکبری تولید بچه ماهی قزل‌آلا در واحدهای حد واسط استان را نیز 4 میلیون و 700 هزار قطعه اعلام کرد و گفت: این میزان تولید بچه ماهی نیز نسبت به عملکرد سال گذشته در مدت زمان مشابه 43 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه در کشور حدود 80 واحد پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که در 18 استان کشور مستقر هستند، گفت: سه واحد پرورش ماهیان خاویاری در استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه، اراک، دلیجان فعال است و عملیات ساخت یک واحد دیگر نیز در شهرستان تفرش کلید خورده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: قدیمی‌ترین واحد پرورش ماهیان خاویاری استان در شهرستان ساوه از سال 86 با ظرفیت 14.5 تُن گوشت و یک تُن خاویار فعالیت خود را آغاز کرده است که امسال برای اولین بار تخم‌گیری ماهیان خاوریاری در استان انجام خواهد شد.

اکبری در ادامه گفت: قسمتی از محصول خاویار این واحد برای تولید بچه ماهی استفاده می شود و پیش بینی شده که حدود 120 کیلوگرم خاویار نیز به خارج از کشور صادر شود.

وی با اشاره به اینکه واحد پرورش ماهیان خاویاری شهرستان تفرش تنعا ظرفیت 30 تُن گوشت را دارد، ادامه داد: استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی، رتبه سوم پرورش ماهی قزل‌آلا، رتبه سوم پرورش ماهی در استخر ذخیره دو منظوره و رتبه پنجم پرورش ماهیان خاویاری و رتبه 13 مصرف ماهی و آبزیان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات