خبرهای داغ:
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز دشمن افکار، اندیشه‌ها و نوع زندگی ما را هدف گرفته و می‌خواهد از بعد فرهنگی ذهنیت و باورهای ما را تغییر دهد و خوی تسلیم را به ما القاء کند.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۳۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علی طاهری در نشست بصیرتی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که به همت پایگاه مطهره حوزه بسیج شهدای اصناف برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با توجه به دیدگاه انقلاب اسلامی که برگرفته از متون دینی بود و در مقابل استکبار ایستاد؛ توطئه‌های مختلفی از زمان آغاز این حرکت علیه این نظام آغاز شد.

وی افزود: در ادامه راه با ایجاد بصیرت و آگاهی؛ عده‌ای از این افراد به حقیقت آگاه شدند و مسیر انقلاب اسلامی را پیمودند اما عده‌ای نیز در قالب منافقین از بدنه نظام و انقلاب جدا شدند و آشکارا به مخالفت و مبارزه مسلحانه با انقلاب اسلامی پرداختند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه همین امر نیز برای دشمنان ما کفایت کننده نبود، عنوان کرد: سپس دشمنان غائله کردستان را راه انداختند و سرانجام نیز همه این توطئه‌ها به آنجا کشید که جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی استکبار با همه قدرتش حضور پیدا کرد با نمایندگی رسمی عراق به طوری که ما در دوران دفاع مقدس از 50 کشور اسیر داشتیم.

طاهری در ادامه افزود: ایده انقلاب اسلامی برگرفته از متون مقدس اسلامی و برای گسترش بندگی خدا در روی زمین است و لازمه گسترش بندگی نفی عبودیت غیرخدا است بنابراین انقلاب اسلامی مانعی بر سر راه نظام سلطه بود که باید آن را از سر راه خود برمی‌داشت در نتیجه جنگ را بر ما تحمیل کرد.

وی یادآور شد: توطئه‌های مختلفی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که بارزترین آن در جنگ هشت ساله با مدیریت آمریکا و پشتیبانی رژیم های مرتجع منطقه و با حمایت همه دشمنان انقلاب اسلامی در جهان بر ما تحمیل شد و جوانان غیور این مرز و بوم با ایثار، فداکاری و شهامت توانستند از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون بیایند و ملت ایران مجد و عظمت و استقلال را به نام خود رقم بزند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در طول تاریخ ما در هیچ جنگی شرکت نداشتیم مگر اینکه بخشی از سرزمین خود را از دست دادیم به جز دفاع مقدس که پس از هشت سال مبارزه وجبی از خاک مقدس و پاک کشور اسلامی ما به دشمن واگذار نشد.

وی در خصوص طرح ایده انقلاب اسلامی، گفت: در برابر این طرح مخالفت دنیای استکباری وجود دارد که لازمه آن صبر است؛ همه انبیاء الهی در طول تاریخ همین مسیر را طی کردند و حق را که گفتند در حالی که با حق مقابله شد.

* صبر و مقاومت لازمه پیشبرد حق

طاهری لازمه پیشبرد حق را صبر و مقاومت دانست و گفت: یکی از مصادیق صبر و مقاومت حماسه بزرگ فتح خرمشهر بود که ملت ایران و جوانان از جان گذشته ما این فتح را رقم زدند.

وی با اشاره به کتاب «پایی که جا ماند» نوشته اسیر و آزاده «سیدناصر حسینی» ابراز داشت: اگر انقلاب اسلامی ما پیروز شد و توانستیم خرمشهر را از دست متجاوزین بعثی با آن همه امکاناتی که در اختیارشان قرار داشت و با آن همه ضعف و ناتوانی تجهیزاتی که ما داشتیم پیروز شویم و این حماسه بزرگ را خلق کنیم به خاطر ایمان و باوری بود که نمونه آن در این کتاب یاد شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به اینکه ما بعد از 8 سال دفاع مقدس چه وظیفه ای داریم و دشمن در دنیای امروز چه جبهه ای را باز کرده است، تصریح کرد: امروز دشمن دیگر با تجهیزات نظامی با ما نمی تواند بجنگد و قدرتش را ندارد.

وی اضافه کرد: امروز موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت ابتکار نظامی را از دشمن ما گرفته است و جرأت اقدام نظامی ندارند و این به دلیل توانمندی‌های کشور ما در راستای دفاعی است.

طاهری با بیان اینکه امروز دشمن یک جبهه جدیدی تحت عنوان جبهه بزرگ فرهنگی باز کرده است، گفت: دشمنان وقتی مشاهده کردند با سلاح جنگی نمی توانند ما را به زانو درآورند، به تهاجم فرهنگی روی آوردند.

وی یادآور شد: بخش مهمی از ابزار این جنگ ماهواره است که افکار، باورها، اعتقادات و خانواده های ما بلکه همه دنیا را برای ایجاد آن دهکده جهانی که کدخدای آن خودشان باشند هدف گرفته است، ماهواره ای که هزینه های میلیاردی برای آن می کنند تا ذهنیت و نوع زندگی و باور ما را تغییر دهند.

این استاد دانشگاه گفت: امروز دنیای اطلاع رسانی که در دست نظام غربی است افکار، اندیشه ها و نوع زندگی ما را هدف گرفته و می خواهد از بعد فرهنگی ذهنیت و باورهای ما را تغییر دهد و خوی تسلیم را به ما القاء کند و علاوه بر این فرهنگ غربی را در زندگی ما رواج دهد که مدیریت این ابزار در دست دشمنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات