معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی گفت: در حال حاضر بالغ بر 46 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 8900 خانوار کمک‌های موردی از کمیته امداد دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۴۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مشهدی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گفت: در مجموع ماهانه 37 هزار و 100 خانوار از حمایت‌های معیشتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 46 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 8900 خانوار کمک‌های موردی از کمیته امداد دریافت می‌کنند و جمعیتی معادل حدود 100 هزار نفر از کمک‌های امداد بهره‌مند می شوند؛ در این ماه این تعداد به امید بهره‌مندی از برکات این ماه مبارک هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: 36 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در استان مرکزی بدون سرپرست هستند، در 20 درصد از خانوارها سرپرست بیمار یا از کارافتاده است، 8 درصد نیز خانوارهای طلاق و 2 درصد از خانوارهای تحتت پوشش را خانوده زندانیان شامل می شود.

مشهدی ادامه داد: 171 بیمار خاص، 1100 بیمار صعب‌العلاج، 1500 کودک زیر 5 سال دارای سوء تغذیه، 327 بیمار زمین‌گیر و 400 بیمار نیازمند به رژیم غذایی خاص که تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند جزو اولویت‌های 26 خانواری هستند که در ماه مبارک رمضان قرار است سبدهای کالایی دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه گفت: در این طرح با هدف رفع مشکلات نیازمندان از خانوارهای تحت پوشش با حضور خیرین و مسئولین بازدید خواهیم داشت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: ارائه خدمات به 5200 دانش‌آموز تحت پوشش، 873 دانشجو، پرداخت اجاره بهای مسکن به 1100 خانوار، معافیت 178 فرزند خانوار در راستای توانمندسازی اقتصادی خانوار، پرداخت 1610 مورد کمک هزینه ازدواج از جمله اقدامات این نهاد در سال گذشته بوده است.

مشهدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود شاخص‌های بهداشتی خانوارهای تحت پوشش گفت: در این زمینه سال گذشته 5 میلیارد ریال هزینه شد، 4600 مورد تسهیلات ضروری معادل 78 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی بهره‌مندی 5200 مورد زن سرپرست خانوار از طرح‌های بیمه‌ای کمیته امداد را از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان طرح و عنوان کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده ارائه مشاوره به جوانان در آستانه ازدواج، زنان سرپرست خانوار، زوجین در دوران عقد، دختران بازمانده از تحصیل و ...به تعداد 4576 مورد به مددجویان ارائه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات