علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پذیرش سند 2030 مصداق وطن فروشی است، گفت: اجازه گنجانده شدن فحشا و بی بند و باری در کتب درسی را نمی دهیم.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۷۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، جمعی از علمای اهل تسنن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند 2030 ترفند جدید سیاست انگلیس و آمریکا است، مطرح کردند: ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد بی بند و باری، فحشا و فساد غرب در کتاب های درسی آنها گنجانده شود تا بدین نحو فرزندانشان از همان ابتدا از اسلام و قرآن جدا شوند.
 
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد در گفت وگو با خبرنگار مادر این خصوص اظهار داشت: امضای این سند که مغایر دین و نظام انقلاب اسلامی است به منزله جدایی دین از سیاست می باشد که بیگانگان برای ملت ایران آن را طراحی کرده اند.
مولوی جان داد نارویی با اشاره به اینکه دولتمردان بی سر و صدا و پنهانی اقدام به امضای این سند کردند، گفت: رهبر انقلاب و بسیاری از کارشناسان تصویب شدن سند 2030 را اشتباهی بزرگ دانستند زیرا مغایر با حکومت دینی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه دادن آمارو اطلاعات به یونسکو همچون برجام اقدامی اشتباه است، ادامه داد: این سند به نوعی نفوذ فرهنگی محسوب می شود لذا ملت ایران زیر بار برنامه‌ریزی تحمیلی استکبار جهانی نخواهد رفت.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز در این خصوص به خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه اجرای سند 2030 مغایر شعائر مذهبی و دینی است، گفت: ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد بی بند و باری، فحشا و فساد غرب در کتاب های درسی آنها گنجانده شود تا بدین نحو فرزندانشان از همان ابتدا از اسلام و قرآن جدا شوند.
عبدالرحیم ریگیان پور سند 2030 را ترفند جدید سیاست انگلیس و آمریکا برشمرد و افزود: از آنجایی که دشمن نمی تواند به صورت مستقیم با این ملت مواجه شود اقدام به طراحی چنین سندی برای نفوذ فرهنگی کرده تا از این شیوه بین دین و سیاست که دو موضوع جدا نشدنی از هم هستند فاصله بیاندازند.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای فرهنگی غنی و استوار است، ادامه داد: با اجرای چنین سندی مخالف هستیم زیرا فرزندان ما نیازی به برنامه های پوچ و شیطانی غربی ها ندارند؛ فرزندان ما باید در مدارس با تعالیم اسلامی آشنا شوند.
امام جمعه مسجد حضرت ابراهیم (ع) زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از استان سیستان و بلوپستان  در خصوص تصویب سند2030 اظهار داشت: متاسفانه این سند مغایر با اصول مذهبی و اعتقادی ملت ایران است که آقای جهانگیری اقدام به توافق این سند در خفا کرده است.
 
مولوی گرگیچ تاکید کرد: 2030 سندی نامشروع است که اگر جلو آن گرفته نشود مسلمانان  را از اسلام منحرف می کند.
وی ادامه داد: به شدت مخالف اجرای چنین برنامه ای در کتاب های درسی دانش آموزان و فرزندانمان هستیم بر همین اساس از مسئولان خواستاریم به صورت جد پیگیری این موضوع را در دست کار قرار دهند.
مولوی گرگیچ بیان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بیان کردند تصویب این سند اشتباهی بزرگ است که مغایر با فرهنگ دینی و اسلامی ایران است.
 
وی گفت: در اختیار گذاشتن تمام اطلاعات به یونسکو همچون ماجرای برجام اشتباه است زیرا این اقدام نفعی برای کشور ندارد و به معنای نفوذ فرهنگی محسوب می شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: سند۲۰۳۰ از اهداف بلند مدت استکبار بر ضد انقلاب بوده و تنها باهدف تخریب و نابودی فرهنگ غنی ایران اسلامی ملت ما تنظیم شده است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده درگفت وگو با خبرنگار ما، با اشاره به مشکلات قانونی و دینی موجود در سند۲۰۳۰، اظهارداشت: متاسفانه دولت در یک اقدام عجیب و بدون در نظر گرفتن شرایط خاص دینی و فرهنگی ما سندی را امضا کرده است که به روشنی با همه اعتقادات مذهبی ملت ایران تفاوت دارد.
 
وی افزود: یکی از اصول انقلاب اسلامی آزادی و استقلال است که برای رسیدن به آن شهدای زیادی از خون خودگذشته اند تا هیچ کشور خارجی حق دخالت در امور داخلی ایران را نداشته باشد اما پذیرفتن چنین سندهای نه تنها حق استقلال ایران را زیرسوال میبرد بلکه باعث مهیا شدن شرایط نفوذ فرهنگی می شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز آموزش جنسی در مهدکودک ها و کمرنگ کردن روحیه ایثار وشهادت درکودکان را از اهداف شوم سند۲۰۳۰دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دنبال ترویج فسادو بی بندباری در کشورهای اسلامی است و این گونه اقدامات هم تنها در راستای اهداف شوم استکبار و کشورهای غربی است.
 
وی ادامه داد: اگرهوشیاری مقام معظم رهبری نبود و ایشان با روشنگری دربرابر اقدامات درسکوت دولت ایستادگی نمیکردند، این سند همچون یک سال گذشته که دربرخی نقاط کشور اجرا شده است در جای جای کشور اجرا میشد.
وی با بیان این مطلب که سند۲۰۳۰دربسیاری ازکشورهای اروپایی نیز امضا نشده است، گفت: وقتی کشوری چون فرانسه این سند را ردکرده و آن را مغایر با قانون و دین می داند، کشوری با فرهنگ غنی ایران چرا باید زیربار چنین سند غیراسلامی برود.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز خاطرنشان کرد: دولت نباید با پذیرفتن چنین اسنادی که باعث تخریب فرهنگ ما میشود در زمین دشمن بازی کند چراکه حتی اگر برخی مفاد این سند را اجرا نکنیم نیز زمینه های تحریم های جدیدی را برعلیه خودمان مهیا کرده ایم.
مولوی رسول زاده درپایان بادرخواست از دولت برای رد سند۲۰۳۰و توجه به اسناد بالادستی آموزشی کشور، تصریح کرد: کشورهای غربی باید بدانند که فرهنگ ایرانی غیرقابل تغییر بوده و دشمنان هیچ گاه نمیتوانند با چنین اقداماتی فرهنگ غنی ملت دیندار ما را تخریب کنند.
مولوي يونس هاشمزهي امام جماعت مسجد بلال شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: سند 2030 در حقيقت كاپيتولاسيون فرهنگي جامعه اسلامي است كه متاسفانه فرهنگ زدايي و دين زدايي در بندهاي سند 2030 موج مي زند و اين نشان از ذلت كشاندن كشورهاي جهان سوم و به ويژه مملكت اسلامي است.
وي بيان كرد: جمهوری اسلامی از عزت و اقتدار که به آن رسیده، به برکت تبعیت از اسلام واقعی و كتاب آسماني قرآن و نيز اطاعت محض از مقام معظم رهبری و ولایت بوده است.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه تمامي نهادها باید با عزم راسخ، تابع رهبری و ولایت فقیه نه فقط در شعار بلكه در عمل هم باشند، گفت: جای تأسف است که برای مصوبه مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر دستور اجرا صادر نمی‌شود، اما سند ننگین 2030 دستور اجرایش را مخفیانه می‌دهند و خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرایش را گرفتند.
وي با بيان اينكه سند ننگین 2030 در سازمان ملل امضا شده است، تصريح كرد: اجرای اين سند ننگين بدون تصویب مجلس شورای اسلامی و اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی يك خيانت بزرگ است و اين سند هرگز الزام آور نيست.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ برخلاف قوانین و موازین اسلام است بنابراین امضای آن دور از عقل می باشد.
مولوی عبدالله حسن زهی هم گفت: امضای سند ۲۰۳۰ توسط جمهوری اسلامی سبب بهت و حیرت هر انسان مقید و با ایمانی است چرا که مواردی در این سند به چشم می خورد که کاملا قوانین اسلام را نقض می کند.
وی افزود: خانواده رکن اساسی و مهمی در جامعه اسلامی به شمار می رود در حالی که سند ۲۰۳۰ خانواده را زیر سوال برده و سبب اشاعه فساد و فحشا در جامعه می شود.

مولوی حسن زهی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی پس از ناکامی برای نفوذ در ایران اسلامی با تضعیف خانواده با سند ۲۰۳۰ از این طریق قصد ورود در جامعه اسلامی را دارد تا پس از آن جمهوری اسلامی را نیز همانند سایر کشورهای دیگر تحت سلطه گیرد.
وی بیان کرد: سند ۲۰۳۰ ضد فرهنگ ایرانی است بنابراین انتظار می رود امضا کنندگان این سند قبل از امضا، آن را به خوبی مطالعه و مطابقت آن را با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی بررسی می کردند تا عهدنامه ای خفت بار را نمی پذیرفتند.
مولوی حسن زهی تاکید کرد: ملت ایران زیربار سند ننگین ۲۰۳۰ نخواهد رفت چرا که آن را کاملا با شئونات اسلامی مخالف می دانند و در این راستا گوش به فرمان مقام معظم رهبری خواهند ماند.
امام جماعت مسجد بلال شهرستان خاش با بيان اينكه در اين سند ننگين آمده است هر نوع تربيت ديني در مدارس ممنوع است، گفت: طبق اين سند ننگين بايد روابط جنسی و نكات آن از پیش دبستانی به کودکان آموزش داده شود و كودكان در مدارس باید روابط مختلط و آزاد را تجربه كنند كه اين موارد به هيچ وجه در كشور ايران اسلامي پذيرفتني نيست.
وي با اشاره به اينكه چندماه اخير خبري در رسانه ها منتشر شد مبني بر اينكه مهدكودكي در تهران، كودكان را به صورت مختلط به استخر شنا برده است، افزود: در اين سند ننگين ازدواج قانونی زیر 18 سال ممنوع می شود يعني از طرفی كودكان با مسائل جنسی درگیر می شوند و از طرف دیگر تا 18 سالگی حق ازدواج ندارند.
مولوي هاشمزهي با اشاره به ساير بندهاي ننگين اين سند كه توسط دولت امضاء شده است، گفت: در اين سند ننگين آمده است كه باید تعهد بدهیم كه نرخ رشد جمعیت را پایین بیاوریم و باید به رفتار همجنسگرایی احترام گذاشته و آموزش داده شود كه اين موارد هيچكدام در دين مبين اسلام جايگاهي ندارد و به شدت رد مي شود.
وي با انتقاد شديد از سند ننگين 2030، بيان كرد: اين سند مي خواهد كه جلوي عزاداري براي امام حسين(ع)، آموزش نظامي و بسيجي را  بگيرد و درس شهيد فهميده را نيز حذف كند معلوم نيست اين افراد با كدام عقل و درايت اين سند را امضاء كردند و اصول نظام و دين را زير پا گذاشته اند.
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه اين سند ننگين بدون اجازه و تصویب مجلس در آذرماه ۹۵ اجرای آن را ابلاغ شده است، گفت: جالب این است که هیچ كشوري در آسیا و اقیانوسیه، حتی استرالیا، این سند را اجرا نكرده است.
وي خاطرنشان كرد: این سند با اصل 77 و 125 قانون اساسی که می گوید هر تعهد بین المللی درصورتی پذیرفته می شود كه به تصویب مجلس و شوارای نگهبان برسد.
 
مولوي هاشمزهي اذعان كرد: اين سند همچنین با اصل 153 قانون اساسی كه می گوید هر قراردادی كه سبب تسلط بیگانه بر منابع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ما می شود براساس قاعده نفی سبیل، پذیرفتنی نیست.
وي با انتقاد شديد از سند 2030، تصريح كرد: بدون شك نظارت مستشاران خارجي در كشورهاي قبول كننده سند 2030 از نشانه هاي نفوذ فرهنگي نظام بيگانگان به ساير كشورهاست كه مقام معظم رهبري در اين خصوص چندين بار تذكر دادند كه بايد مسئولان به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.
مولوي هاشمزهي با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنراني ها و فرمايشات گوهر بار خود بارها بر مسئله اجرايي نشدن سند تحول نظام آموزش و پرورش تاكيد كردند چرا بايد دولت به سراغ سند 2030 برود در حالي كه هنوز سند تحول نظام آموزش و پرورش اجرا نشده است؟.
امام جماعت مسجد بلال شهرستان خاش با بيان اينكه امضاي سند 2030 جاي تاسف دارد، اظهار كرد: امضاي سند تاسف بار 2030 در حقيقت به معناي امضاء كردن هويت ملي و عدم توجه به پرورش اسلامي و ديني است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: اجرای سند 2030برخلاف شعائر مذهبی و دینی ماست و ملت ایران اجازه نمی دهد که فرزندانش در مدارس با تربیت غربی آموزش ببینند.
 
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور نیز، اظهار کرد: سند 2030 حربه جدید غرب برای نفوذ در فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور ماست، کشور ما دارای فرهنگ غنی اسلامی است و نیازی به اجرای برنامه های پوچ و شیطانی غربی ها ندارد چراکه فرزندان ما باید با تربیت دینی و اسلامی پرورش یابند نه فرهنگ منحط غربی.
وی سند 2030 را نمونه بارز تهاجم غرب به فرهنگ اسلامی کشور دانست و افزود: اجرای این سند برخلاف شعائر مذهبی و دینی ماست و ملت ایران اجازه نمی دهد که فرزندانش در مدارس با تربیت غربی و بدون تربیت اسلامی آموزش ببینند.
مولوی ریگیان پور با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره اجرای این سند در مدارس، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همواره با بینش و یصیرت تمام موضوعات و مسائل کشور را زیر نظر دارند و اجازه نخواهند داد تا برخی مسئولین آینده فرزندان این سرزمین را به دست تعالیم بدون ریشه غربی بسپارند ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و فرزندانمان باید در مدارس با تعالیم اسلامی آشنا شوند و ما نیازی به فرهنگ غربی نداریم.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه سند 2030 را ابزاری برای تضعیف فرهنگ اسلامی نامید و تاکید کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و اکنون با اجرای این سند قصد دارند تا افکار و عقاید فرزندان ما را از کودکی با فرهنگ غربی آشنا کنند تا از اسلام دور شده و در راستای اهداف آنان قدم بردارند،باید هرچه زودتر جلوی اجرای چنین سند ننگینی در مدارس گرفته شود.
وی اذعان کرد: ملت ایران زیر بار برنامه‌ریزی تحمیلی استکبار جهانی نمی‌ رود، فرهنگ شهادت طلبی، تعالیم دینی و اسلامی جز جدانشدنی از فرهنگ کشور ماست و اجازه نمی دهیم تا ذهن فرزندان ما را از کودکی با فرهنگ پوچ غربی پر کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری گفت: سکوت خواص در مقابل تصویب و اجرای سند آموزشی یونسکودر جامعه اسلامی ما، خیانت به قرآن و همه مسلمانان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری کارشناس امور مذهبی و فرهنگی در گفتگو با دلگان پرس، با اشاره سند آموزشی یونسکو که به سند 2030 معروف است، گفت: این سند آموزشی طراحی شده برای غیراسلامی کردن جوامع مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه تهیه و تدوین چنین سند ننگینی توسط عوامل صهیونیست است، بیان کرد: سند 2030 برای جوامع مسلمانان نیست چرا که تمامی بندهای آن بر خلاف قرآن و احکام اسلامی است.
 
این کارشناس امور مذهبی و فرهنگی با تاکید بر اینکه دشمن از راه های مختلفی درصدد است که فرهنگ منحط را به جامعه مسلمان رسوخ دهد، افزود: سند آموزشی یونسکو یکی از آن طرح های دشمن است که هدف آن ضربه زدن به پایه مسلمان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری با بیان اینکه کسانی که به دنبال اجرایی کردن این سند غیراسلامی در داخل کشورمان هستند، فریب دشمن را خورده اند، اضافه کرد: سکوت خواص در مقابل تصویب و اجرای این سند در جامعه اسلامی ما، خیانت به قرآن و اسلام است.
وی با اشاره به اینکه علما مسلمان چه شیعه و چه از اهل سنت، باید نسبت به این سند ننگین روشنگری کنند، اظهار کرد: علما در مقابل جامعه مسلمانان مسئول هستند و نباید بگذارند چنین قوانین ضداسلامی در جامعه اسلامی تصویب یا اجرا شود.
این کارشناس امور مذهبی و فرهنگی با تاکید بر اینکه سند آموزشی یونسکو چشم‌اندازی از بی احترامی و بی بندباری در جوامع مسمانان است، خاطرنشان کرد: قطعا مروجان آن کسانی هستند که از مسیر اخلاق و اسلام منحرف شده اند.
 
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با بیان اینکه سند آموزشی یونسکو مغایر با فرهنگ اسلامی ما است، گفت: این سند نمونه بارز نفوذ فرهنگی دشمن و استکبار جهانی در جامع مسلمانان است.
 مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان هم با اشاره به سند 2030 یونسکو، اظهار کرد: این سند آموزشی طرحی برای لاییک کردن جوامع مسلمانان است.
وی با بیان اینکه این طرح های غربی برای لیبرال کردن جامعه مسلمانان تهیه می شود، تصریح کرد: دشمن درصدد است از این طریق فرهنگ منحط غربی به جامعه اسلامی ما رسوخ پیدا کند و مسئولان ما باید در این زمینه هوشیار باشند.
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با تاکید بر اینکه سند آموزشی یونسکو مغایر با فرهنگ و مبانی دینی جمهوری اسلامی است، بیان کرد: بر اساس سند 2030 مباحث دینی و واژه هایی همچون ایثار، شهادت و جهاد که جزء دین اسلام است، از کتاب های درسی مدارس ما باید حذف شوند.
مولوی بلال مقدسیان با اشاره به اینکه در دین اسلام به ما توصیه شده است که آموزه های دینی را از همان سنین کودکی به کودکان آموزش دهیم، اضافه کرد: اما بر اساس مفاد این سند ننگین، آموزش قرآن کریم به دانش آموزان تا قبل از ده سالگی ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه سند 2030 نمونه بارز نفوذ فرهنگی دشمن است، گفت: مسئولان فرهنگی و آموزشی باید با اجرای فرامین مقام معظم رهبری جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را گرفت، چرا که دشمن با اجرای چنین برنامههای قصد ضربه زدن به فرهنگ ما را دارد.
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با بیان اینکه مسئولان فرهنگی و آموزشی باید از تصویب چنین طرح ننگینی جلوگیری می کردند، خاطرنشان کرد: ولی این مقام معظم رهبری بود که با مدیریت حکیمانه خود جلوی اجرای چنین طرحی را گرفت.
 
امام جمعه موقت جالق گفت: سند 2030 با قوانین اسلامی مغایرت دارد و ابزاری برای تضعیف فرهنگ اسلامی تبیین شده است.
مجیب الرحمان رئیسی امام جمعه موقت شهر جالق در دراین راستا با بیان اینکه سند 2030 با قوانین اسلامی مغایرت دارد و ابزاری برای تضعیف فرهنگ اسلامی تبیین شده است، گفت:  اجرای این سند ها در کشور خلاف قوانین اسلامی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم کشور تابع قوانین اسلامی هستند قوانین اروپایی و یهودی را قبول ندارند.
امام جمعه موقت جالق با اشاره به اینکه سندها و قراردادهای بین المللی باید در مجلس مطرح و تصویب شود، اظهار داشت: دشمنان قصد غربی کردن دانش آموزان و کاهش جمعیت اسلامی را دارند.
وی تضعیف نظام اسلامی و ضربه زدن به فرهنگ دینی را از اهداف یونسکو عنوان کرد و گفت: دشمنان از نظام اسلامی می ترسند و در پی دشمنی با این نظام هستند.
 
این سند ابزاری برای تضعیف فرهنگ اسلامی است
محسن حسین آبادی امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا شهرستان سراوان دراین خصوص در گفت و گو با بسیج سند آموزشی 2030 را ننگین ترین سند ضد اسلامی دانست و گفت: این قرار داد ها با  نظام اسلامی ایران مغایرت دارد.
وی رواج همجنس گرایی، حذف درس شهادت طلبی، رواج مسائل غیراخلاقی، محدودیت در ازدواج و سنت نبوی و نهادینه کردن فرهنگ غربی را از اهداف این سند عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه از ابتدایی به دانش آموزان نماز خواندن و اصول دینی را آموزش می دهند، هرگز این سند ها قابل قبول نیستند.
امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا سراوان در پایان با بیان اینکه سندها و قرارداد ها باید کاملا مطالعه و بعد امضا شوند، تصریح کرد: تغییر در قوانین آموزشی و ایجاد فرهنگ غربی از اهداف دشمنان است.

ارسال نظرات