با گذشت ۴۰ روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، این اعتصاب وارد مرحله خطرناکی شده و ده‌ها تن از اسرا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۴۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فلسطین‌الیوم، امروز جمعه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد چهلمین روز خود شده است و این در حالی است که حال بسیاری از اسرا وخیم شده و ده‌ها نفر از آن‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز گذشته نوشت که حدود 182 اسیر از جمله مروان البرغوثی رهبر اعتصاب غذا به برای مداوا به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، 15 تن از اسرا به منظور مداوا همچنان در بیمارستان بستری هستند و سایر اسرا به زندان‌ها بازگردانده شده‌اند.

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی اعلام کرد که برخی از بیمارستان‌های اسرائیل تغذیه اجباری اسرای فلسطینی را آغاز کرده‌‌اند.

این کمیته افزود: رژیم اشغالگر ظاهرا قصد دارد تغذیه اجباری اسرا را آغاز کند که این خطرناک‌ترین اقدام از سوی اسرائیل از زمان آغاز اعتصاب غذا به شمار می‌رود.

عیسی قراقع رئیس کمیته امور اسرای فلسطینی و قدوره فارس رئیس باشگاه الاسیر در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: مسئولیت هرگونه آسیب به اسرا، بر عهده رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این دو مسئول فلسطینی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواستند که قبل از اینکه تغذیه اجباری، همه اسرای فلسطینی را به عدم نوشیدن آب وادار کند، مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به اقدامات خود علیه اسرا همچنان ادامه می‌دهد.

بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 40 روز پیش (28 فروردین) دست به اعتصاب غذای سراسری در زندان‌های رژیم صهیونیستی زده‌اند. مهم‌ترین خواسته‌های اسرا عبارتند از: پایان دادن به سیاست بازداشت موقت، حبس در سلول انفرادی، منع ملاقات اسرا با خانواده‌هایشان و عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرا.

این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به‌اصطلاح اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شد.

اعتصاب اسرا در زندانهای عسقلان، نفحه، ریمون، هداریم، جلبوع و بئر السبع صورت گرفته است.

این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبه‌رو شده است؛ به‌ویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی به‌عهده دارد.

ارسال نظرات