خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عزت در سایه مقاومت، سلاح و بازوی رزمندگان است، گفت: خداوند جهاد را برای عزت اسلام قرار داده است، جهاد دژ، حفاظ، سلاح، اقتدار و عزت است.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۶۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

عزت در سایه مقاومت، سلاح و بازوی رزمندگان است/ امروز قلم عالم همانند گلوله رزمنده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و اولین سالگرد درگذشت مادر شهیدان حجازی در جمع مردم شهیدپرور همدان که در مسجد مهدیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم و شهدای منا به ویژه شهیدان «محمدباقر و جعفر حجازی»، اظهار داشت: خداوند در کتاب حکیم خود برای تأمین حفظ ایمان و دین و متدینین و موحدان عالم، جهاد را مقرر کرده است.

وی با اشاره به سخنان حضرت زهرا(س) در خصوص فلسفه احکام جهاد، گفت: خداوند جهاد را برای عزت اسلام قرار داده است، جهاد دژ، حفاظ، سلاح، اقتدار و عزت است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: عزت در سایه مقاومت، سلاح و بازوی رزمندگان است، جهاد حجاب بین خلق و خالق و عبور از موانع، نور است.

وی عنوان کرد: بین ما و خداوند 70 هزار حجاب وجود دارد، ما در این دنیا گرفتار زندان تو در تو هستیم؛ نفس ظلمانی ما از چندین پرده باید عبور کند تا به خدا برسد، باید این پرده‌ها را از درون خود برطرف کنیم تا حجابهای ملموس اعم از معصیت، تعلقات، رذیلت، غفلت، انانیت برداشته شود و به آن مقامات دست یابیم.

* امروز قلم عالم همانند گلوله رزمنده است

صدیقی در ادامه افزود: نفس انسان چاه است که یوسف قدرت و ایمان ما در این چاه افتاده و گرفتار ظلمت شده است و امروز باید بتوانیم سرمان را بالا بکشیم و از این ظلمات خارج شویم.

وی بیان کرد: چشم سر ما بستر دارد اما چشم دل ما بصیرت دارد و باید چله نشینی کرد تا این بصائر در چشمان ما بجوشد و حجاب‌ها را خلق می کند تا در پیشگاه خدا به مقام عزت برسد و از عالم مرز عبور کرده بی مرز و بی زمان و مکان شود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شهید موقعیتی دارد که برای ما قابل درک نیست، رنگ خدا گرفته و پیش خداوند رفته و بی مکان و بی مرز شده است.

وی با اشاره به سه پایگاه بیان کرد: سه پایگاه وجود دارد که می تواند انسان را به مقام «عند ربی» برساند، اولین پایگاه حوزه های علمیه است که در جریان انقلاب این طلبه های حوزه علمیه و روحانیون انفجاری درونشان به وجود آورد، آن زمان شبکه های فضای مجازی وجود نداشت اما پیام امام(ره) و شهدا را حوزه های علمیه به همه جا رساندند.

صدیقی با بیان اینکه امروز قلم عالم همانند گلوله رزمنده است، تصریح کرد: آوای حق و خداوند و روشنگری و بیدادگری است که این استقلال فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) مردم را بسیج می‌کند که به استقبال ماه مبارک رمضان بروند چراکه در این ماه دعاهایی وجود دارد که باید آنها را غنیمت بشماریم.

* علما حافظ و دیده‌بان دنیا و آخرت هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در میان عبادات هیچ عبادتی مانند دعا نیست، عنوان کرد: دعا ارتباط، اتصال، فنا، درک فقر و مقام اضطراب است، تا زمانی که انسان مضطر نشود خدا را نمی شناسد، انسان در انقطاعش به خدا می رسد و او را می شناسد.

وی با اشاره به اینکه دعا، قرآن صاعد است که اسراری در آنها وجود دارد که ائمه معصومین(ع) به یادگار گذاشته اند و مخزن اسرار است، افزود: معارف دینی ما در این دعاها است.

صدیقی خطاب به مردم همدان، گفت: فرزندانتان را به امام زمان(عج) بدهید و در دامان امام صادق(ع) بگذارید و در مکتب امام باقر(ع) قرار دهید چراکه اگر این علما را نداشته باشیم مملکت خیلی زود به فروش می رود، این علما حافظ و دیده بان دنیا و آخرت شما هستند، اینها مرزهای ناموس و شرف، اخلاق و اعتقادات را افزایش می دهند.

وی تصریح کرد: هر کس با علمای عرشی انس داشته باشد، خداوند درهای رحمت را به رویش باز می کند، دل او نورانی و صاف می شود و خط آتش و بهشت را گم نمی کند و مستقیم به مسیر عروج می رسد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: انسانی که با مرجعیت و رهبری و علم و تقوا رابطه اش کم باشد و با شبکه های ولایت ارتباطش کم شود خداوند او را به خود واگذاشته و آن وقت هر قدرتی و هر سلطه گری او را گول می زند و هوادار غرب می شود.

وی یادآور شد: این سنت الهی است؛ هر کسی در دنیا سلطه را تقویت کند همان ها را بر او مسلط می کند.

* استقلال فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور را از تاریکی‌ها و رکود عبور می‌دهد

صدیقی در خصوص دومین پایگاه، بیان کرد: کسانی که جبهه رفته‌اند و آنهایی که امروز از حرم دفاع کرده اند و در بحران‌های داخلی کشور همیشه آماده هستند و سینه خود را سپر کردند؛ این‌هایی که آماده جانفشانی و شهادت هستند مجاهدین نام گرفته اند.

وی در ادامه گفت: مجاهدین کسانی هستند که این 70 هزار حجاب را در مسیر رسیدن به خدا کنار زده اند و به آن رسیده اند، این رزمندگان و شهیدان «حجازی» و سردار شهید «حاج حسین همدانی» و امثال اینها اینگونه بوده اند.

صدیقی پایگاه سوم را استقلال اقتصادی دانست و ابراز داشت: سه استقلال فرهنگی، نظامی و اقتصادی که مقام معظم رهبری از آنها به عنوان اقتصاد مقاومتی نام می برتد و بسیار بر روی آنها کار شده است، کشور را به نور و ترقی می‌رساند و از تاریکی ها و رکود عبور می دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سند 2030، خاطرنشان کرد: مسئله جهاد و شهادت را از کتاب‌های درسی آموزش و پرورش حذف کردند.

وی در مورد جهاد و شهادت عنوان کرد: خداوند در قرآن برای مسئله جهاد و شهادت با عنوان رمز نجات ما، اسارت و زندگی دنیوی و اخروی، این دو مسئله را بررسی کرده است.

* شهید مرآت حق است و عز الهی دارد

صدیقی با بیان اینکه در باب شهادت آیات قرآن کریم داد سخن داده است، گفت: شهدا کسانی هستند که خودشان طیب و طاهر شدند، غیرخدا از وجودشان رخت بربست و همه حجاب‌ها و غبارها از وجودشان رفت و زلال و خدایی شدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اعتقادات ما از خون شهدا است، این زرقی است که خداوند آنها را متنعم کرده است، بیان کرد: شهید مرآت حق است و عز الهی دارد و آیینه خداوند بوده و مقام «عند رب» را یافته است.

وی در ادامه اضافه کرد: شهید در آسمان‌ها و اعماق زمین حضور یافته است، اعمال گذشته شهید تبدیل به حسنات شده و خداوند همه بدی ها او را به خوبی ها مبدل کرده است.

صدیقی در پایان ابراز داشت: کسانی که در همه سنگرهای ولایی شرکت می کنند و به نظام لبیک گفتند آنها ذخیره های ولایت هستند و جبهه را اداره و مملکت ما را امن کردند و امروز اگر مشکلی پیش بیاید این شماها هستید که دفاع می‌کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات