سخنگوی دولت اخیرا مدعی شد، در چهار سال گذشته تمامی شاخص ها مثبت و امیدبخش بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۷۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه باران سیمای مرکز گیلان افزود: هر واحد تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی که نیرویی را اشتغال به کار کند، حق بیمه سهم کارفرما را ما پرداخت می کنیم.

وی گفت: این موضوع، برنامه ملی است که در ایران می خواهیم اجرا کنیم و در هر استان اقداماتی که باید انجام شود را بازگو می کنیم.
نوبخت با تاکید بر اینکه از فردای بعد از انتخابات، تداوم خدمت به مردم را مد نظر داشتیم، تصریح کرد: اگر درگیر منازعات سیاسی شویم، هویت اصلی که توسعه، پیشرفت و رفاه مردم است، مغفول خواهند ماند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در چهار سال گذشته تمامی شاخص ها مثبت و امیدبخش بوده، گفت: یکی از این موارد، کاهش، کنترل تورم و رشد اقتصادی بود که رشد اقتصادی منفی هفت به مثبت هفت تبدیل شد و در رقابت های انتخاباتی هم دیدیم که هیچ کاندیدایی بر خلاف سال 92 ، از تورم و کنترل آن حرفی نمی زد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه تعدادی واحد صنعتی آماده وجود دارد که با همه ظرفیت کار نمی کنند، افزود: مبادله ای با واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهیم داشت به این صورت که به این واحدها متناسب با اشتغالزایی شان برای جوانان تحصیلکرده، تسهیلات داده می شود.
وی ادامه داد: این تسهیلات با تسهیلات طرح رونق تولید که سال گذشته به واحدهای تولیدی پرداخت شده، متفاوت است و این واحدها باید متعهد شوند که متناسب با تسهیلات، اشتغال ایجاد کنند.
نوبخت همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط برای جوانان تاکید و بیان کرد: با فعال کردن خانه جوانان در استان، می توانیم به برنامه های فرهنگی و نشاط جوانان بپردازیم و در حال حاضر، کارفرمایانی که جوانی را مشغول به کار کنند، حق بیمه ای را که به عنوان حق کارفرما باید بپردازند، از سوی دولت پرداخت می شود.
وی همچنین با اشاره به توجه دولت به اقشار آسیب پذیر گفت: در این راستا ، مستمری 70 هزار تومانی افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی از 70 به 240 هزار تومان افزایش یافته، هرچند لازم است ولی کافی نیست.
وی از کمیته امداد و بهزیستی خواست طرحی را برای رفع مشکل افراد تحت پوشش این نهادهای حمایتی ارائه دهند تا سریع تر، مشکلات آنان ساماندهی شود.

ارسال نظرات