امام جمعه مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، گفت: 42 میلیون رای در انتخابات هفته گذشته مردمی بودن نظام را تایید کرد و مردم سالاری دینی و اسلامی را به رخ جهان کشید.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۴۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مرسلی افزود: رهبر فرزانه انقلاب کاری کرد که به تعبییر یکی از تحلیل گران خارجی دوست و دشمن برای شرکت در انتخابات تبلیغ می کردند و وقتی مشارکت زیاد شود پیروز واقعی دنیا آیت اله خامنه ای است نه غربی ها.

وی ادامه داد: ولی برخی ها نتوانستند ایمان و تقوای خود را نگه دارند و حق الناس مردم که تک تک آرای مردم بود به گردنشان ماند از استانداران گرفته تا فرمانداران و بخشداران و دهیاران و در برخی جاها تعرفه ساعت 12 تمام و صندوق ها زودتر از موعد مقرر جمع شد و مردم نتوانستند آرای خود را به صندوق بیندازند.

حجت الاسلام مرسلی اضافه کرد: باز بودن ستادها در روز انتخابات و خریدن رای با پول های کثیف از جمله موارد تخلف دیگری بود که صورت گرفت.

 

خطیب نمازجمعه مهربان به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره و بیان کرد: عقد قرارداد 110 میلیاردی برای فروختن تسلیحات نظامی به رژیم آل سعود که دست های آلوده به خون هزاران انسان بی گناه در سوریه، یمن، عراق و بحرین استو عربستان مرکز تربیت تروریست هاست ولی در کمال پر رویی ایران را تروریست نامیدند.

حجت الاسلام مرسلی افزود: ما به دولت های منطقه به ویژه کویت و عربستان هشدار می دهیم که از این قدر که رسوا هستید رسواتر نشود و خود را شریک جرم شیطان بزرگ قرار ندهید.

وی تصریح کرد: به فرموده حضرت امام (ره) بیدار باشید که آمریکا برای نابودی شما هر روز نقشه می کشد و الان این مثلث شوم صهیونیسم؛ ارتجاع عرب و شیطان بزرگ نمایشی برای فریب سران مرتجع و ائتلاف علیه مقاومت و ملت و کشور ایران است و این هشدار را می دهیم که به خود آیند و بفهمند که که شیطان بزرگ کل اسلام را می خواهد نابود کند و از بین ببرد.

حجت الاسلام مرسلی اضافه کرد: از نتایج این سفر حمله به منزل آیت اله عیسی قاسم و از مهم ترین و بی شرمانه ترین حرکات آل خلیفه تعرض به حضرت آیت اله سیخ عیس قاسم بود که این مرد دلسوز و مرجع عالی قدر را به یک سال حبس تعلیقی و حساب بانکی و اموال ایشان محکوم کرد.

امام جمعه مهربان به خلاصه سفر و اهداف ترامپ به منطقه اشاره کرد و گفت: اعلام رسمی ائتلاف عربی، غربی و عبری علیه ایران که این اعلام از آن جهت حائز اهمیت است که تقابل عربستان و ایران در حال دوقطبی کردن منطقه است و امریکا باید بین این دو قطب یکی را انتخاب کند و از آن پشتیبان سیاسی تسلیحاتی کند.

حجت الاسلام مرسلی بیان داشت: از جمله اهداف دیگر این سفر مقابله با انصارالله است که کارشناسان معتقدند دولت ترامپ در حال یافتن راه حل به منظور تقویت نظامی عربستان علیه دولت یمن است و نکته قابل توجه این است که معتقدند مقابله با انصارالله در نهایت منجر به کاهش نفوذ ایران در منطقه خواهد شد.

ارسال نظرات