فرمانده سپاه مراغه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: عملیات بیت المقدس از مهم ترین نبردهای جنگ تحمیلی است که برتری سیاسی و نظامی کشور را نشان داد و به آزادسازی خرمشهر منجر شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه مراغه افزود: عملیات بیت المقدس بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان توانستند با طرح ریزی های استراتژیک خرمشهر را از چنگال رژیم بعثی در بیاورند.

رضا سامی ادامه داد: در این عملیات سرنوشت ساز هم ارتش و هم سپاه با کنترل و فرماندهی قرارگاه کربلا و با هدف آزاد سازی خرمشهر بیشترین پیروزی را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: با نیروی کم و تجهیزات بسیار اندک در شرایط عادی و با معادلات نظامی امکان این پیروزی وجود نداشت ولی خارج از قواره و قواعد معادلات جهانی این فتح و ظفر رخ داد و ما بیش از ۱۹ هزار اسیر از ۱۷ کشور جهان گرفتیم که نشان‌دهنده پشتیبانی غرب و آمریکا از صدام بود.

سامی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین و کلیدی ترین عملیات دوران جنگ و به عنوان نقطه عطف و یک اتفاق بزرگ و با اهمیت در آن دوران بود که سرنوشت جنگ را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد.

فرمانده سپاه مراغه اضافه کرد: حرکت جهادی و شکست دشمن توسط رزمندگان در طول دفاع مقدس موجب شد نیروهای مقاومتی چون حزب الله لبنان به وجود بیایند که امروز سپر دفاعی جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل است.

وی ادامه داد: دشمن در حال حاضر به خوبی درک کرده است با قدرت سخت نمی تواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند و در تلاش است تا نفوذ در مراکز تصمیم ساز ماهیت انقلاب اسلامی را تغییر دهد.

سامی یادآور شد: دشمن در تلاش است با جنگ نرم و نفوذ فرهنگی خاطرات دفاع مقدس را از کتاب های درسی حذف کند و به جای آن اسنادی چون ۲۰۳۰ را وارد دروس دانش آموزان کنند.

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی است گفت: برخی ها وقاحت را به جایی رسانده اند که خود رهبر فرزانه انقلاب مستقیم از امضای مخفیانه این سند پرده بر می دارد و به شدت از آن انتقاد می کند.

فرمانده سپاه مراغه گفت: هدف بعدی دشمن ایجاد دوقطبی در کشور است و هر کس در داخل به این هدف دشمن خواسته یا ناخواسته دامن بزند مزدور دشمن است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه آحاد مردم است گفت: متأسفانه به بهانه جشن پیروزی برخی ناهنجاری ها در کشور اتفاق افتاد و برخی ها اقدام به رقص و پاکوبی کردند؛ چه کسی باید به این ها تذکر بدهد، آزادی یعنی قاطی شدن محرم و نامحرم آن هم به این شکل شرم آورانه؟ جدای از نیروهای نظامی و امنیتی، خود مردم نباید اجازه دهند که به خون شهدا اهانت شود.

ارسال نظرات