فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد درمراسمی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون رشادتها و فداکاری های دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس و خون شهدا دانست.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۴۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم که به همت بسیج دانشگاه های شهرستان مهاباد برگزار شد، سردار رنجبرزاده افزود: رزمندگان اسلام با پایمردی و ایستادگی و ایمان خود، دشمن بعثی و استکبارجهانی را ناکام گذاشتند و در سوم خرداد سال 61 شهرخرمشهر را از وجود رژیم بعثی آزاد کردند.

وی تصریح کرد: شهدا با پشت سر گذاشتن تمام دارایی های خود به سوی معبود شتافتند و امروز زندگی، حیات و امنیت جامعه که ملموس می‌باشد به خاطر رشادت‌ها و شهادت مظلومانه شهداست هنگامی که مرحله اول و دوم عملیات بیت‌المقدس به پایان رسید و رزمندگان ما در اطراف خرمشهر مستقرشدند، رادیوی رژیم بعثی، می‌کوشید در تبلیغات کاذب خود، حضور نیروهای عراق را در خرمشهر به رخ بکشد تا توجیهی برای ترمیم روحیه نیروهای شکست خورده و رو به هزیمت عراق باشد. فتح خرمشهر در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت، موجب شد که بخش قابل توجهی از نیروهای مهاجم عراقی به اسارت نیروهای جمهوری اسلامی ایران درآیند.

فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) تاکید کرد: نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرین بیت ‌المقدس که برای‌‌ رها سازی خرمشهر از سلطه‌ نیروهای مهاجم عراقی انجام شد، از دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ما ۱۳۶۰ به طول انجامید. این نبرد حماسی علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساسترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد ساخت.

ارائه مقاله توسط تعدادی از اساتید و دانشجویان، تجلیل از مقالات برتر، افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع آزاد سازی خرمشهر و غبار روبی مزار شهدای گمنام از جمله برنامه های جنبی برگزار شده در این مراسم بود.

ارسال نظرات