به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، تعدادی از مسئولین و خانواده معظم شهدا در محل فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۸۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرماندار بهاباد در این مراسم با تبریک روز بزرگ حماسه سوم خرداد به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و ملت ایران گفت: سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و ایستادگی، به عنوان نماد بزرگ عزت، شرف و مقاومت ملت ایران در مقابل متجاوزان است.

عباس اقبال با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب روزهای بیادماندنی زیادی دارد گفت: یکی از بزرگترین روزها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 موفقیت رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر بود؛ فتح خرمشهر در حقیقت عقب نشینی همه مستکبرین از مواضع متجاوزانه خود در مقابل انقلاب اسلامی است.

برنامه دشمن شکست انقلاب اسلامی در عرض حداکثر یک هفته بود

اقبال گفت: در 29 شهریور سال 57 وقتی جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شد و ده لشکر تا دندان مسلح دشمن از مرزهای غرب کشور ما از عراق، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی وارد خاک پاک ما شدند برنامه آنها شکست انقلاب اسلامی در عرض حداکثر یک هفته بود.

وی افزود: صدام متجاوز در مصاحبه خود وعده داده بود که ظرف مدت یک هفته به تهران خواهیم رسید؛ آنها شک نداشتند که این تجاوز با این همه نیرو در آن شرایط کشور ما محقق خواهد بود؛ امّا ایستادگی و مقاومت ملت ایران را دست کم گرفته بودند؛ اگرچه آنها در روزهای اول جنگ تا عمق 80 کیلومتری در عمق کشور پیش آمدند و تعدادی از شهرهای ما را اشتغال کردند.

توکل بر خدا رمز پیروزی ملت ایران است/ دشمن هرگز نتوانست نامیدی را در ذهن این مردم حاکم کند

فرماندار بهاباد روز فتح خرمشهر را یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب و توکل بر خدا را رمز پیروزی ملت ایران دانست و ادامه داد: آن چیزی که باعث شده این ملت سر پای خود بایستد و آزادی خرمشهر را رقم بزنیم فقط توکل به خداوند، اعتماد به وعده الهی، اطاعت از فرامین امام راحل، اتحاد و یکپارچگی همه ملت ایران، نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش و سپاه بود و امروز هم رمز پیروزری ما همین است.

اقبال با بیان اینکه دشمن در تجاوز خودش برنامه های بسیار دقیقی را تدارک دیده بود و هیچ شکی نداشت که پیروز می شود گفت: رزمندگان ما یک چیز داشتند و آن اعتقاد به قدرت خداوند و اطاعت از مقام ولایت بود؛ در طول هشت سال دفاع مقدس به ذهن هیچ رزمنده ای خطور نکرد که ما پیروز نمی شویم؛ دشمن هرگز نتوانست نامیدی را در ذهن این مردم حاکم کند.

صدور قطعنامه شورای امنیت در شش روز بعد از تجاوز عراق/ فقط آتش بس

وی به صدور قطعنامه 479 شورای امنیت در شش روز بعد از تجاوز عراق اشاره نمود و گفت: شورای امنیت در این قطعنامه خواستار آتش بس می شود؛ سخنی از اینکه دشمن وارد کشور ما شد، شهرهای ما را گرفت و مردم غیر نظامی را گشتند به میان نیامده بود؛ فقط از طرف های درگیر می خواهد آتش بس کنند.

فرماندار بهاباد تصریح کرد: آنها می خواستند دشمن در کشور بماند و امتیاز بگیرد؛ اما این مردم تحت رهبری امام راحل، مردم گذشته ایران نبودند؛ مردم قرارداد ترکمنچای، گلستان و تبناکوه نبودند که از روس و انگلیس بترسند؛ این ملت انقلاب کرده بود و طاغوت را از کشور بیرون کرده و سرنوشت خودش را خودش به دست گرفته است.

وی افزود: در بهت و ناباوری دشمنان، خرمشهر را آزاد کردیم و رزمندگان ما در دهم اردیبهشت سال 61 بعد از 23 روز جنگ و مقاومت توانستند به این موفقیت بزرگ برسند؛ وقتی ما پیروز شدیم تمام محاسبات دشمن به هم ریخت؛ شهید باقری یک جوان 27 ساله نقشه عملیات بیت المقدس را کشید؛ ایرانیان با استقامت و مقاومت آمدند و علی رغم اینکه عملیات بیت المقدس منطقه وسیعی بود، با اعتماد و پیروزی که خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده بود جنگیدند.

اقبال با بیان اینکه شعار امام راحل آزادی قدس است گفت: دوازده روز بعد ازفتح خرمشهر، اسرائیل به لبنان حمله می کند؛ اینها فکر می کردند وقتی به لبنان حمله کنند احساسات ملت ایران و رهبر ایران امام راحل تحریک شود و به سمت لبنان می رود.

وی به خاطرات آیت الله هاشمی در این زمینه اشاره نمود و گفت: ایشان می گوید در دیداری که خدمت امام بودیم فرمودند امروز اسرائیل نقشه کشیده است که فکر شما را به سمت لبنان برود؛ امروز راه قدس از کربلا می گذرد و باید قدرت خود را در جنگ با عراق متمرکز کنید.

با فتح خرمشهر، قدرت و خودباوری دشمن فتح شد

فرماندار بهاباد با بیان اینکه خرمشهر را پس گرفتیم و قدرت پوشالی دشمن را در هم شکستیم گفت: فقط خرمشهر فتح نشد بلکه قدرت و خودباوری دشمن فتح شد؛ اعتماد به نفس دشمن در هم شکست و نیروهای ما بار دیگر با قدرت خداوند موفق شدند.

اقبال با اظهار اینکه اگر به خدا اعتماد کنیم و با برنامه و نقشه وارد شویم پیروز می شویم گفت: اگر ما برنامه داریم دشمن هم برنامه دارد و لذا باید نقشه های دشمن را باید بشناسیم و نگاهمان به یک نقطه متمرکز باشد و آن فرامین مقام معظم رهبری است و در این صورت است که ما پیروز می شویم.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هر حمله ای به کشور ما می شد قستمی از سرزمین ما جدا می شد؛ مردم و نخبگان باورشان شده بود که دشمن قوی است و امکانات دارد؛ اما با انقلاب اسلامی که نقطه عطف آن جنگ خرمشهر بود ما این خودباوری خود را به دست آوردیم که می توانیم بر دشمن پیروز شویم و باورمان شد دشمن بسیار ضعیف است و به فرموده قرآن، باطل مانند کف روی آب است و آنچه اصل است آبی است که زیر این کف است؛ باطل چند روزی جولانی دارد اما طبل تو خالی است.

با فتح خرمشهر، دومین قطعنامه شورای امینت بعد از 22 ماه از جنگ صادر شد

چرا بعد از فتح خرمشهر شش سال جنگیدیم

فرماندار بهاباد به صدور دومین قطعنامه شورای امینت بعد از 22 ماه از جنگ اشاره نمود و گفت: پس از 22 ماه از جنگ پس از آزاد سازی مناطق اشغالی و فتح خرمشهر، شورای امنیت که دید ایرانیان آمدند خرمشهر را پس گرفتند و ورق جنگ به نفع ملت ایران برگشته است و امروز و فردا است که ایران طومار عمر رژیم صدا که نماینده استکبار جهانی، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه است قطعنامه 514 را صادر نمود.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه چرا بعد از فتح خرمشهر شش سال جنگیدیم گفت: اولین قطعنامه شورای امنیت شش روز بعد از جنگ صادر شد که فقط خواستار آتش بس بود و بعد از 22 ماه قطعنامه 514 صادر شد که علاوه بر آتش بس یک بند دیگر اضافه شد و آن برگشت به مرزهای بین المللی بود؛ دشمن امیدوار بود که بتواند با این پیروزی و علی رغم پیش رفتن ما، از ایران امتیاز بگیرد.

اقبال ادامه داد: جمهوری اسلامی گفت برگشت دشمن به مرز برای ما کافی نیست و بقول مقام معظم رهبری بزن و دررو دیگر نداریم؛ شما ممکن است یک روز حمله کنید اما دررو ندارید و همانطور که دیدید هشت سال به جان شما می افتیم و شما را ذلیل و به خاک مذلت می اندازیم.

وی تصریح کرد: امام فرمودند ما باید متجاوز را تنبیه کنیم و لذا این ملت شش سال دیگر جنگید تا دشمن را رساند به قطعنامه 598 و در این قطعنامه به مرحله ای رسیدیم که شورای امنیت گفت آتش بس کنید و بیایید به مرزهای بین المللی و متجاوز را شناسایی و به دنیا اعلام می کنیم که متجاوز و غرامت را اعلام کردند و دشمن تسلیم شد؛ امروز سالگرد چنین روزی است و یادمان باشد که با قدرت خدا ما پیروزیم.

دشمن به هیچ وجه پیروزی ملت ایران را نمی خواهد/ خرمشهرها را در پیش رو داریم

فرماندار بهاباد با اظهار اینکه دشمن به هیچ وجه پیروزی ملت ایران را نمی خواهد گفت: دشمن در هیچ زمانی موفقیت ما را نمی خواهد؛ اگر ببیند این ملت یک قدم عقب نشینی کرد بر سر این ملت می زند و آن چیزی که می تواند ما را موفق کند اتحاد، همکاری، همدلی علیرغم اختلاف سلیقه هایی که داریم و اطاعت از رهبری است.

اقبال با اشاره به تلاش استکبار برای شکست انقلاب اسلامی، تصرح کرد: امروز هم ما همان مردم هستیم و فرزندان نسل دوران جنگ هستیم و ما بقی خرمشهرها را خواهیم گرفت؛ مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها را در پیش رو داریم؛ ممکن است دشمن نقاط استراتژیک ما را تسخیرکند اما او را پشیمان خواهیم کرد.

ارسال نظرات