ذاکر اهل بیت(ع) و دوست شهید سید محمد صنیع خانی:

سیدمحمد کارت اعزام به جبهه ام را مهر تایید زد

طاهری گفت: سال 61می خواستم به جبهه بروم تا در عملیات والفجرمقدماتی شرکت کنم.این سید محمد بود که کارت اعزامم را مهر تایید زد و تا به جبهه بروم.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۰۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حاج محمد رضا طاهری، دوست شهید سید محمد صنیع خانی و یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) با اشاره به نحوه آشنایی اش با این شهید گفت: درسن 8سالگی در نازی آباد با او آشنا شدم. خانه آنها یک خیابان با خانه ما فاصله داشت.در دوران نوجوانی،با هم در هیئت های نازی آباد شرکت می کردیم و این گونه بیشتر او را شناختم.»
 
وی افزود اوایل دوران دفاع مقدس،سید محمد در لانه جاسوسی مسئول اعزم نیرو به جبهه بود. سال 61می خواستم به جبهه بروم تا در عملیات والفجرمقدماتی شرکت کنم.این سید محمد بود که کارت اعزامم را مهر تایید زد و تا به جبهه بروم.
 
طاهری ادامه داد: سید محمد در دوران دفاع مقدس، فرمانده ترابری سپاه بود.من مدتی در ترابری سپاه دوکوهه،پیش معاون سیدمحمد بودم.شهید صنیع خانی،گاهی به جبهه می رفت تا از نزدیک در جریان امکانات ونیازهای رزمندگان قرار بگیرد.در آن زمان، امکانات جبهه محدود بود ولی او توانست با بهترین کیفیت از آن استفاده کند. ما می خواستیم هیئت طفلان تهران را برای عزاداری به مناطق جنگی ببریم که سید محمد 3دستگاه اتوبوس برایمان فرستاد و در این کار کمک زیادی به ما کرد.
 
وی به فعالیت های شهید صنیع خانی در ساخت حرم امام خمینی(ره)هم اشاره کرد:شهید صنیع خانی در طول ساخت حرم مطهر امام خمینی (ره)زحمات و سختی های فراوانی کشید.او در این کار،از ماشین های سنگین زیادی استفاده کرد که مدیریتش،کار هر کسی نبود.او با این کارش،کارنامه کاری خودش در ترابری سنگین سپاه را درخشان تر کرد.
 
ذاکر اهل بیت(ع)در مورد صبر و استقامت سید محمد افزود:وقتی از انگلیس برگشت،در خانه شان پرچم امام حسین (ع) نصب کرده بود.او میگفت با یاد سالارشهیدان (ع)،حسرت آخ را به دل شیطان می گذارد.آخرین بار او را در بیمارستان ساسان دیدم.چهره اش به دلیل گذراندن مراحل درمانی،تغییر کرده بود.وقتی مرا دید،گفت: «چطوری بلبل امام حسین.» بعد از شهادتش،این حرفش همیشه درخاطر باقی مانده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید صنیع خانی به عنوان یکی از سرداران سپاه،فعالیت های زیادی برای انقلاب انجام داد.او با اینکه پست و مقام داشت اما با تواضع و مهربانی رفتار می کرد.در طول زندگی اش سعی کرد به نیازمندان کمک کند.الگوی او در زندگی امام حسین(ع)بود و سرانجام همانند ایشان،مظلومانه به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار