جامعه‌شناس در گفتگو با«بسیج»:

درس خواندن برای جوانان اشتغال به همراه نداشته است

امین‌زاده گفت: امروز در بازار کار کشور درس خواندن نتوانسته است برای جوانان اشتغال به همراه داشته باشد و جمعیت بیکاران تحصیل کرده کشور هر روز در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۱۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
اسماعیل امین‌زاده روان‌شناس و استاد دانشگاه ازاد کرج و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به علت نرخ بالای بیکاری جوانان در کشور گفت: امروز در بازار کار کشور درس خواندن نتوانسته است برای جوانان اشتغال به همراه داشته باشد و جمعیت بیکاران تحصیل کرده کشور هر روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: جای بسی تعجب است که با وجود بروز بحران بیکاری برای افراد دارای تحصیلات عالی، روند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و دانشگاه‌ها برای ترغیب جوانان به درس خواندن مسابقه گذاشته اند!

این کار شناس در پایان با بیان اینکه افت مشارکت اقتصادی تحصیل کرده ها به معنای تمایل آنها به خانه نشینی، عدم فعالیت اقتصادی و جستجوی راه های آسان برای کسب درآمد است، یاد اور شد: به وجود آمدن این شرایط را که افراد چند سال از عمر خود را صرف درس خواندن کنند و سپس راهی منازل شوند را شرایط نامناسب اقتصادی کشور، دلسرد شدن از جستجوی شغل مناسب و همچنین آماده نبودن بازار کار برای پذیرش تقاضاهای شغلی کارجویان تعبیر می کنند
ارسال نظرات