دکتر مقدم در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل اصلی افزایش خرید و فروش نوزادان

یک جامعه شناس گفت: بیشتر فروشندگان نوزاد و کودک، معتادانی هستند که به آخر خط رسیده اند و چاره ای جز بچه فروشی ندارند و این نتیجه فقر فرهنگی و مادی در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۱۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل اصلی افزایش خرید و فروش نوزاداندکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با فعالیت باندهای خرید و فروش نوزادان در پایتخت و دیگر استان ها اظهار داشت: با افزایش فقر و تنگدستی در جامعه معضلات و آسیب های اجتماعی هم افزایش می یابد.

وی با بیان این مطلب افزود: فروش بچه از گذشته هم بوده و در مناطقی از تهران هم مانند هرندی و شوش صورت می گرفت و برخی از خانواده ها نوزاد خود را جلو مسجد ها و پارک ها می گذاشتند و آن ها را رها می کردند که تقریبا این کارها شبیه به هم هستند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: بیشتر فروشندگان نوزاد و کودک، معتادانی هستند که به آخر خط رسیده اند و چاره ای جز بچه فروشی ندارند و این نتیجه فقر فرهنگی و مادی در جامعه است.

دکتر قرائی مقدم اظهار داشت: متاسفانه خریدو فروش نوزادان در این روزها افزایش یافته است و تا زمانی که فقر و تنگدستی و رابطه های نامشروع و ناسالم و اعتیاد وجود داشته باشد این معضل هم وجود دارد بنابراین باید فقر فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کرد تا شاهد چنین معضلات خطرناک و مهلکی نباشیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار