خبرهای داغ:
پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته/ «پنج جرعه تشنگی...»
کتاب «پنج جرعه تشنگی...» خواننده را در حال و هوای یک میهمانی دلچسب قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۲۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، اغلب برای میهمانی رفتن آماده‌ایم، یعنی دنبال بهانه هستیم که برویم. اصولا چون انسان موجودی اجتماعی و اهل معاشرت است در میهمانی‌ها می‌تواند به این نیاز خود پاسخ بگوید و با افرادی معاشرت کند.

پس شاید همه با این نظر موافق باشند که برای میهمانی رفتن منتظر دعوت هستیم. اگر اعضای حاضر در جمع مطلوب ما باشند که دیگر نور علی نور است و با سر در جمع حاضر می‌شویم. از همه مهم‌تر میزبان است. کافی است میزبان را دوست داشته باشیم و بدانیم که بسیار مشتاق است تا ما در ضیافت او شرکت کنیم شوق ما برای حضور در آنجا بیشتر می‌شود.

اما گاهی پیش می‌آید که مدت‌ها است از میزبان خبری نداشته‌ایم و با او در ارتباط نبوده‌ایم اما وقتی با خبر می‌شویم که ضیافتی ترتیب داده خدا خدا می‌کنیم که راهی پیدا کنیم و خودمان را میان میهمانان او جا کنیم و در میهمانی او شرکت کنیم. در این مواقع یکی از راه‌هایی که جواب می‌دهد همراه شدن با یکی دیگر از دوستان و فرد میزبان است. این یکی از راه‌ها است که بسیار کمک کننده است.

روشی دیگر این است که پیش از آغاز ضیافت به یک بهانه‌ای با میزبان ارتباط گرفت. که این هم بهانه‌ای می‌طلبد تا شما بتوانید با دستاویز قرار دادن آن سراغی از میزبان بگیرید. هرچند واقفید که میزبان بسیار به میهمانانش توجه نشان می‌دهد و آنها را تکریم می‌کند اما نوعی شرم پسندیده مانع می‌شود که بی‌پروا دل به دریا زد و خود را بر سفره میزبان نشاند. اما پیوسته نگران هستیم که مبادا دیر شود و ضیافت تمام!

به تازگی از حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از فعالان فرهنگی که دستی هم بر قلم دارد اثری با عنوان «پنج جرعه تشنگی...» منتشر شده که در آن خواننده را در حال و هوای یک میهمانی دلچسب قرار می‌دهد.

زائری در این کتاب که نشر جوان «احیاء» منتشر کرده خواننده را با نثری روان و دلچسب وارد یک فضای عاطفی و لطیف می‌کند تا کم‌کم به موقعیت ماه مبارک رمضان نزدیک شود.

نویسنده در این کتاب در پنج جرعه، سعی کرده خواننده به حال و هوای میهمانی یار نزدیک شود و اگر خجالت و شرمی هم هست راه‌های نزدیک شدن به محبوب را به او پیشنهاد می‌دهد.

زائری در این اثر تلاش کرده که افق دیده روزه‌داران را نیز بازتر کند و غیر مستقیم نشان دهد که می‌توان در این ماه دست‌ها را بلند کرد و آروزهای بزرگ کرد.

این کتاب که نثر ادبی محسوب می‌شود با تصاویری ساده اما مرتبط و جذاب خواننده را برای ورود به ماه میهمانی محبوب خدا آماده می‌کند. این کتاب که سبک و کم‌حجم است می‌تواند در روزهای باقی‌مانده تا آغاز ماه ضیافت الهی کمک کند تا خود را برای ورود به ضیافت الهی به مدت یک ماه آماده کنیم.

کتاب «پنج جرعه تشنگی...» اثر محمدرضا زائری از سوی نشر احیاء در 64 صفحه با قیمت 5هزار تومان منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند نسخه دیجیتال آن را به قیمت یک هزار پانصد تومان از طریق فروشگاه کتاب «طاقچه» خریداری کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها