ت‌الله مدرسی گفت: متأسفانه می‌بینیم که عده‌ای با سوء استفاده از آرا و افکار عمومی اسلامیت نظام را تحت الشعاع قرار دادند و به اسم جشن و تقدیر و تشکر از مردم حریم ارزش‌های اسلامی را زیر پا گذاشتتند.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۵۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد با تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار کرد: البته در این انتخابات تخلفاتی نیز وجود داشت که هر چند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار نباشد اما باید مسئولان متخلف در هر رده و پستی که هستند پاسخگو باشند؛ این خواسته عمومی است و نباید این چنین در حق الناس مردم دخل و تصرف شود.

وی افزود: در رقابت‌ها و تبلیغات انتخاباتی نیز بداخلاقی‌هایی دیده شد که زیبنده نظام اسلامی نبود، در پایین برخی بنرها متأسفانه از عباراتی چون «اصلاح در ایران، صلح در جهان» استفاده شد که در واقع سخن کثیف رئیس جمهور اسبق امریکاست که برای ایران و ایرانیان زد و ایران را محور شرارت می‌نامید و می‌گفت اگر ایران را تغییر هویت دهیم دیگر مشکلی نداریم؛ باید ردیابی شود که آبشخور این شعارها کجاست که گاهی نادانسته مردم از آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: با حضور پر رنگ مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، جمهوریت نظام اسلامی یکبار دیگر کاملا محقق شد، اما اسلامیت رکن دیگر نظام اسلامی است و وقتی جمهوریت ارزش دارد که بر پایه اسلامیت شکل بگیرد و آنهایی که در مسیر جمهوریت اسلامی تنها نگاهشان به آرای مردمی است و توجهی به اسلامیت نظام ندارند باید به خود بیایند.

وی افزود: نباید کسانی به آرای مردمی مغرور شوند و از اسلامیت نظام مغفول شوند، متأسفانه می‌بینیم که عده‌ای با سوء استفاده از آرا و افکار عمومی اسلامیت نظام را تحت الشعاع قرار دادند و به اسم جشن و تقدیر و تشکر از مردم حریم ارزش‌های اسلامی را زیر پا گذاشتتند؛ این افراد خیال نکنند می‌توانند در مقابل اسلامیت نظام صف آرایی کنند همانگونه که امام(ره) فرمود ما مدافع جمهوریت و اسلامیت نظام هستیم و نمی‌گذاریم به اسلامیت نظام خدشه‌ای وارد شود.

آیت‌الله مدرسی گفت: در یزد نیز به اسم جشن و تقدیر مردم، مجالسی را در سالن‌های شهر ترتیب دادند که حرکتی خلاف قانون بود با کدام مجوز این مراسم انجام شد، چرا باید عده‌ای بیایند در قالب کنسرت با ارزش‌های اسلامی بازی کنند، به اسم آزادی زننده‌ترین حرکات ضد دینی انجام شود، این آزادی نیست ولنگاری است که غربی‌ها می‌خواهند برای ما بیاورند نباید فریب بخوریم.

وی ادامه داد: چرا فردی که توصیه به نماز اول وقت می‌کند نیامد در این مراسم نهی از منکر کند، چرا چنین مجلس خلاف قانونی را ترتیب می‌دهیم، بنا به گفته ارشاد تنها مجوز تک خوانی داده شده است، اما گروهی را به این مراسم برای نوازندگی می‌آورند و رقص و اختلاط و انواع و اقسام شوی لباس و دختران با آرایش و بزک کرده و ... در این مراسم وجود داشته است.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: اگر آقایان در هر پست و مقام از عالی‌ترین مقام اجرایی استان تا پایین ترین مسئول استان؛ یکبار دیگر این چنین حرکاتی را تکرار کنند مسئولیت امنیت استان را آنها می‌دانیم و با آنها به شدت برخورد می‌کنیم.

مدرسی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی گفت: باید نامزد منتخب و کسی که موفق به کسب بیشترین آرا شده است به طور جدی به دنبال مطالبات مقام معظم رهبری و مردم باشد و به وعده‌های خود عمل کند و منتخبین شوراهای شهر و روستا نیز باید یکپارچه عمل کنند و به دنبال مطالبات باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان بحرین گفت: مایه تأسف است که مردم بحرین مورد ظلم آشکار قرار گرفتند، آنها از سال 89 تاکنون قیام کردند و تعداد زیادی شهید، مجروح دادند و عده‌ای زندانی و در حصر به سر می‌برند و اکنون آیت‌الله شیخ عیسی قاسم مورد ظلم قرارد داده‌اند و تعداد زیادی مردم را شهید و مجروح کرده‌اند، در حالی که مطالبات این مردم تنها آزادی است و حق رای می‌خواهند.

آیت‌الله مدرسی افزود: واقعا مایه خنده است که رئیس جمهور امریکا به عربستان می‌آید و با جمع کردن کشورهای عربی، عربستان را به عنوان نقطه اوج مبارزه با تروریست معرفی می‌کند در حالی که حوادث 11 سپتامپر را همین عربستان به وجود آورد و عراق را اینها به آشوب کشیدند، جریان سامرا و انفجار حرمین امامین به دست عربستان صورت گرفت و سوریه و بقاع متبرکه را همین ها مورد تهاجم قرار دادند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ایران خود قربانی تروریست است، ایران را محور تروریست پروری و صدور ترویست به دنیا معرفی می‌کنند و در اقدام خنده‌دار دیگری عربستان را که به زنان حق درس خواندن و رانندگی نمی‌دهند به عنوان مسئول کمیته حقوق بشر در قسمت بانوان سازمان ملل قرار دادند.

امام جمعه حومه شرقی یزد در واکنش به سخنان یکی از مسئولین نسبت به حساسیت متدینین به سند 2030 اذعان کرد: این مسئول اینگونه سخن گفته که جمعی از طلاب جوان را برای تحریک مردم به عنوان منادی اسلام راه انداختند به جاهای مختلف که بگویید وا اسلاما و وا دینا! و اینگونه حوزه‌های علمیه، طلاب و متدینین را تحقیر کرده است، این مسئول باید در این دنیا و در آخرت پاسخ اینگونه حرف زدن خود را بدهد.

وی تصریح کرد: مگر چه کسانی در راستای 2030 صحبت کرده و موضع گرفته‌اند؟ مقام معظم رهبری یکی از این افراد است که فرمودند در جمهوری اسلامی قرآن و اسلام مبناست و پذیرش چنین سندی درنظام اسلامی معنا ندارد؛ آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی نیز در مقابل این سند 2030 موضع گرفته و صحبت کرده‌اند؛ باید حرف دهان خود را بفهمیم، اگر درایت و روشنگری‌های مقام معظم رهبری نبود مشخص نبود ما به کجا می‌رسیدیم.

ارسال نظرات