امام جمعه بخش رودخانه گفت: کانون های فرهنگی هنری با بهره مندی از ایده جوانان متعهد و تحصیلکرده، کودکان و نوجوانان را به مسجد جذب و با اعطای مسئولیت به آنان، زمینه ماندگاری آنان را فراهم سازند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۱۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی در آیین افتتاحیه طرح آسمانی ها(غنی سازی اوقات فراغت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد) شهرستان رودخانه، به درپیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و از این ماه به عنوان ماه ضیافت الله، بهار قرآن، استغفار، ترقی و تعالی روحی و اعتلای انسانیت نام برد.

 وی با یادآوری اینکه «روزه» نه تنها در دین مبین اسلام، بلکه در سایر ادیان توحیدی نیز وجود دارد، روزه عام، روزه خاص و روزه خاص الخاص از اقسام روزه برشمرد و خاطرنشان کرد: روزه عام به معنای پرهیز از آشامیدن و خوردن، در روزه خاص نیز علاوه بر لب و دهان، سایر اعضا و جوارح انسان نیز روزه است و در خاص الخاص در کنار اعضا و جوارح، قلب آدمی نیز روزه دار است به طوری که منیت و کینه و کدورت ها نیز باید از حریم قلب دور شود.

 

حجت الاسلام شریفی به دهه نکوداشت مساجد اشاره کرد و خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری گفت: جوانان عضو کانون ها باید هم خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنند و هم زمینه را برای استفاده هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم از فیوضات و برکات این ماه مهیا سازند.

 

وی در ادامه به هجمه های فرهنگی دشمن اشاره کرد و یادآورشد: مقام معظم رهبری(حفظه الله) در سال 72 نسبت به این موضوع بسیار مهم و حساس هشدار دادند و متاسفانه برخی هنوز این موضوع را درک نکرده اند؛ امروز اوج این هجمه ها را شاهد هستیم و کانون ها که در خظ مقدم این نبرد هستند باید با برنامه ریزی و استفاده از ایده جوانان و تجربیات پیشکسوتان در جهت خنثی سازی توطئه ها گام بردارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش رودخانه با اشاره به طرح شبهه از سوی دشمنان با هدف تضعیف اعتقادات و جایگاه مرجعیت و ولایت و امامت، تاکید کرد: شاید در برخی موارد جوان ما در برابر شبهات، اندوخته های علمی چندانی نداشته باشد و افکار او تحت تاثیر شبهات قرار گیرد؛ از این رو کار کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستایی شناسایی و پاسخگویی به شبهات بسیار خطیر و حساس است.

 

بخش رودخانه به احداث مسجد جدید نیازی ندارد

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات موثر آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و  روحانیت بخش رودخانه در لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز امیدواری کرد که این روند همچنان بیش از پیش استمرار یابد.

 

شریفی با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام تا کنون به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای فعالیت های فرهنگی مطرح بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر قریب به 70 باب مسجد در بخش رودخانه وجود دارد و این تعداد مسجد برای بخش کافی است ولی با این حال برخی درصدد افزایش مساجد می باشند.

 

وی با ذکر این نکته که بخش رودخانه نیاز به احداث مسجد جدید ندارد، تاکید کرد: جامعه خیرین باید به سمت حمایت و پشتیبانی از کانون های فرهنگی هنری گام برداند و کمک کنند تا در فضای معنوی مساجد برای آینده اسلام و جامعه اسلامی نیرو تربیت شود.

 

امام جمعه رودخانه، بر توجه کانون ها به امر مهم مخاطب شناسی، نیازسنجی، استفاده از ایده جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان و زیر نظر امام جماعت، بهره گیری از ایزارهای مختلف به ویژه هنر برای جذب جوانان به مسجد، جذب کودکان و نوجوانان و نگهداشت آنها از طریق اعطای مسئولیت تاکید کرد و افزود: رسالت مهم کانون ها در دهه چهارم انقلاب، آشناسازی نسل جوان با فلسفه انقلاب، آرمان های امام(ره) و شهدا و نقش ولایت فقیه در تداوم انقلاب است. 

ارسال نظرات