عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

مدیریت منابع آب، مهم ترین چالش کشاورزی است

کریمی گفت: یکی اولویت ها در حوزه کشاورزی توجه به منابع آبی است بر همین اساس مدیریت و بهینه سازی منابع آب باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۳۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

رضا کریمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و چالش های این حوزه گفت: یکی اولویت ها در حوزه کشاورزی توجه به منابع آبی است بر همین اساس مدیریت و بهینه سازی منابع آب باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهم فعالیت های مجلس در خصوص مدیریت منابع آبی کشاورزی تصریح کرد: دولت این دو مقوله را از جمله تهدیدات حوزه کشاورزی می داند و باید به آن توجه کند؛ در خصوص مدیریت منابع آبی مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه و هم در قالب برنامه بودجه سال 96 در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.

مدیریت منابع آب، مهم ترین چالش کشاورزی است

کریمی با اشاره به لزوم بازاریابی و گسترش صادرات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: از دیگر معضلات و چالش های حوزه کشاورزی صادرات محصولات و دست یابی به بازار های فرا مرزی و بازار سازی و بازار یابی محصولات است. در این خصوص هم دولت و به خصوص وزارت جهاد کشاورزی معاونت بازار یابی ایجاد کرده و درصدد رفع این مشکل است. یکی از اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و ظرفیت ها و توامندی های داخل کشور است یا به تعبیر دیگری کیفی سازی اتکا به محصولات داخلی است. در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست های اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم تا این رویکرد را در کنار افق های دیگر حوزه کشاورزی جدی بگیریم تا با افزایش راندمان و کیفی سازی محصولات کشاورزی برای صادرات این تولیدات موفق باشیم.

ارسال نظرات