رهبر معظم در جریان پروتکل سند 2030 یونسکو، فرمودند: "ما جلوی آن را گرفتیم" اما مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد به وظیفه خود عمل نکردند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۷۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: هفتم خرداد ماه افتتاح مجلس شورای اسلامی است که به تعبیر امام راحل "مجلس در صدر امور است و مهم‌ترین جایگاه و پایگاه است" هیچ قدرتی حق دور زدن مجلس را ندارد و مجلس نمی‌تواند نسبت به مسائل غافل و جاهل باشد.

وی افزود: در جریان پروتکل سند 2030 یونسکو، رهبر فرمودند: "ما جلوی آن را گرفتیم" اما مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد به وظیفه خود عمل نکردند یا می‌دانستند یا نمی‌دانستند که رهبری فرمودند من گلایه دارم و رهبر مجبور شدند وارد شده و تذکر دهند و لذا باید توجه داشته باشیم که نباید کاری کنیم که رهبری هزینه شود و نهادها باید به وظایف خود عمل کنند.

خطیب جمعه نکا با گرامیداشت روز "نسیم مهر" که روز کمک به خانواده‌های زندانی است، یادآور شد: برخی خانواده‌های زندانی گرفتارند و در خیرات مورد توجه قرار نمی‌گیرند در حالی که همسران آنان در زندان هستند و باید نسیم مهر خدایی از دل خیراندیشان وزیدن بگیرد و کمک‌کار این افراد باشند.

محمدی‌لائینی همچنین با تأکید بر دستگیری از مستمندان در ماه مبارک رمضان گفت: افراد خیر و نیکوکار، مردم نیازمند را مورد توجه قرار دهند و کمک کنند و از سوی شوراها و دهیاران تلاش شود تا با شناسایی مستمندان شهر و روستاها سبد کالا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به روز دهم خرداد ماه، روز اعتیاد افزود: باید برنامه‌ریزی شود که قلیان و سیگار را ترک کرده و جلوی قهوه‌خانه‌ها که پاتوقی برای نوجوانان و بانوان شده گرفته شود چرا که قلیان و سیگار مقدمه‌ای برای اعتیادهای دیگر است.

امام جمعه نکا گفت: در آستانه ماه رمضان قرار داریم که با گرامیداشت این ماه مبارک باید توجه کنیم که اکنون ما در جنگ نرم هستیم که جنگ فرهنگ غرب با ما است که ضد معنویت است و این فرهنگ، دشمن معنویت و فرهنگ غیر دینی است و ما نباید تقلید از این فرهنگ غرب کنیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: ماه رمضان ماه آشنایی با فرهنگ اسلامی و سبک زندگی است تا در برابر فرهنگ غرب بایستیم و مقاومت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اولین سفر ترامپ به خاورمیانه و عربستان یادآور شد: ترامپ در این سفر اولین مقصد خود را عربستان انتخاب کرد و 500 میلیارد دلار معامله اسلحه داشته است که بزرگترین معامله در سلاح است که خیانت بزرگی با سرمایه اسلامی می‌کنند و هدایای آنچنانی و گرانقیمت به همراهان ترامپ و دخترش داده است.

خطیب جمعه نکا ادامه داد: این سفر ترامپ به عربستان در واقع ائتلافی از کشورهای منطقه علیه ایران است که همزمان با انتخابات ایران به عنوان حضور حماسی مردم در سرنوشت خود اتفاق افتاد.

محمدی‌لائینی، با محکوم کردن توهین به شیخ عیسی‌قاسم در بحرین به عنوان انسانی فقیه، عالم و وارسته اظهار کرد: اموال این روحانی برجسته مصادره شده و ایشان به زندان روانه شدند و مردمی که به حمایت از ایشان آمدند را به شهادت می‌رسانند اما این جنایت‌ها نادیده گرفته می‌شود و کودک‌کشی‌ها و جنایت‌های عربستان و آل خلیفه در محافل جهانی به چشم نمی‌آید.

وی گفت: یکی از پیام‌های مهم سفر ترامپ به منطقه این بود که کشورهایی که در پنهانی با صهیونیست ارتباط داشتند زمینه همکاری و ارتباط آشکار برای آنان فراهم شد که ما سفر خیانت‌بار ترامپ به منطقه و جنایت‌های آل‌سعود و آل خلیفه در منطقه، علیه مسلمان را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خلق حماسه بزرگ مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات شکوهمندی که شما آفریدید و بالای 75 درصد حضور شما مردم در این انتخابات، افتخار بزرگی برای نظام است و در واقع در این انتخابات، ملت ایران پیروز شده است؛ نه این رقیب و آن رقیب.

محمدی‌لائینی افزود: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ما هستند که تبریک می‌گوییم و انتظار داریم در راستای رفع مشکلات و تنگناها قیام کنند.

وی ادامه داد: باید رقابت‌های انتخاباتی اکنون به رفاقت تبدیل شود و بدانیم سلامت و امنیت انتخابات مدیون و مرهون رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و بصیرت شما ملت است که البته برخی توهین‌ها و کاریکاتورهایی پخش شده است که نباید چنین باشد و باید از این مسائل جلوگیری شود.

امام جمعه نکا در پایان با سفارش به تقوای الهی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و در این ماه باید از پوشش، کوشش و اعمالی که خدا نمی‌پسندد؛ دوری و واجبات را انجام و از حرام و گناهان دوری کنیم.

محمدی‌لائینی گفت: خداوند می‌فرماید: برای رستگاری توبه کنید و امروز باید توبه کنیم و نباید بگذاریم رمضان و شب قدر فرا برسد و توبه کنیم؛ بلکه باید هر زمان آماده مرگ باشیم و توبه کنیم و بدانیم توبه واجب فوری است
ارسال نظرات
پر بیننده ها