گفت: یکی از مهم ترین مسائل اقتصادی کشور ایجاد 950هزار شغل سالانه در کشور است و دولت تمام سعی خود را در وهله اول برای تحقق این وعده و در وهله دوم افزایش آن به میزان یک میلیون و بیشتر از آن کند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۸۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برنامه های دولت در چهار سال آینده و اولویت های اقتصادی کشور گفت: یکی از مهم ترین مسائل اقتصادی کشور ایجاد 950هزار شغل سالانه در کشور است که باید توجه ویژه ای به این موضوع شود و دولت تمام سعی خود را در وهله اول برای تحقق این وعده و در وهله دوم افزایش آن به میزان یک میلیون و بیشتر از آن کند.

 

وی با مهم برشمردن مسئله اشتغال و بیکاری جوانان عنوان کرد: امروز اصلی ترین مشکلی که در اقتصاد کشور وجود دارد مسئله بیکاری جوانان و افزایش نرخ بیکاری در کشور است ، دولت باید در چهار سال دوم خود تمام نیروی خود را در جهت ایجاد اشتغال و تولید ملی بکارگیری کند؛ یکی از وظایف دولت بر اساس برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه یک میلیون نفر است که این امر باید در اولویت فعالیت های اقتصادی کشور قرار گیرد.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در ادامه با اشاره به تقویت تولید داخلی اظهارداشت: دولت باید همچنین با ایجاد سیاست هایی در زمینه بانکی ، ارزی ، بین المللی ، داخلی، مالیاتی و ... به تولید داخلی کشور کمک کند تا صنعتگران و تولید کنندگان کشور بتوانند با خیال آسوده به تولید بپردازند و دغدغه مسائل دیگری را نداشته باشند.

 

قوامی ادامه داد: امروز اصلی ترین چالش های ما در اقتصاد کشور موضوع تولید و اشتغال است؛ لذا این موضوع باید محور تمام مسائل اقتصادی کشور قرار گیرد؛ دلیل این امر هم ضعف کشور در این دو بخش است و باید تولید و اشتغال کشور تقویت و تمام توان و ظرفیت دولت باید در این زمینه بکارگیری شود.

منبع: دانا
ارسال نظرات