جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نیمی از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی عربستان در سفر ترامپ به این کشور خرج خرید تجهیزات نظامی شد افزود: سران کفر و ترامپ با هزینه های سنگینی که برای تجهیز تسلیحاتی خود می کنند می خواهند مقاومت اسلامی ایران را شکست دهند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۹۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
سردار علی فضلی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بیت المقدس و یادواره شهدای مسجد جامع غدیر خم (محله ضرابخانه) گفت: در سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان با هدف توطئه و شکست مقاومت ایران اسلامی 380 میلیارد دلار از ذخایر ارزی عربستان به خرید تسهیلات نظامی اختصاص یافت.
وی با گرامیداشت حماسه سوم خردادماه روز آزاد سازی خرمشهر ادامه داد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است و خرمشهر نگین عملیات بیت المقدس است.
وی تصریح کرد: منطقه عملیات بیت المقدس بین بصره ،خرمشهر و اهواز واقع شده و این عملیات در میان 4 مانع رودخانه کارون، کرخه ،اروند و حورالهویزه قرار داشت
سردار فضلی با بیان اینکه در این عملیات ارتش، سپاه و بسیج، کمیته ها و بقیه حضور داشتند و انگیزه های انقلابی و دانش برای دفاع از دین خدا کنار هم جمع شدند ،خاطرنشان کرد: بیش از 100 کیلومتر از کشور دست دشمن بود وقتی توانستیم نقاط دشمن را شناسایی کنیم که بیش از صدها تانک و مهمات و بیش از 7 لشکر با 11 هزار نیروی دشمن دراختیارداشت و ما با کمبود امکانات و نیرو مواجه بودیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه فکه برای عملیات پشتیبانی انتخاب شد و عرض جبهه 300 کیلومتر و عمق مناطق در بعضی جاها بیش از 100 کیلومتر شده بود گفت: رزمندگان باید قدرت و تحمل وجود در این مناطق را کسب می کردند و این بسیار دشوار بود، عراقی ها درهمه مناطق خرمشهر را میدان مین و سیم های خادار کشیده بودند تا سپاه نتواند پیشروی کند و در چنین شرایطی رزمندگان سپاه در 45 گردان و 90 گردان بسیجیان حضور پیدا کردند و عملیات بیت المقدس آغاز شد.
سردار فضلی ادامه داد: در تیپ 33 المهدی از 14 استان از جمله کهگیلویه و بویر احمد، تهران، البرز ،سمنان و مرکزی در کنار هم مثل یک برادر تجمیع شدند تا عملیات را شروع کنند.
وی با بیان اینکه جنگ ما با عراق مقابله پوست و گوشت انسان با زره و توپ و تانک بود افزود: ما نیمی از شب را باید صرف شناسایی دشمن می کردیم و رزمندگان سختی های زیادی را کشیدند، زره پوشان عراقی برای عبور از مانع ها مشکلی نداشتند اما رزمندگان ما با دست خالی و بدون تجهیزات با جان و دل از موانع عبور می کردند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رزمندگان با کمک خدا و با نهایت اخلاص دشمنان را شکست دادند افزود: در بعضی عملیات ها رزمندگان به گونه ای حمله می کردند که دشمن غافلگیر می شد و توقع این حملات را نداشت، خداوند در جنگ معجزات زیادی را برای رزمندگان ایران رقم زد و سپاه نیز در نهایت توانست در عملیات ها موفق شود و بسیاری از مکان ها را آزاد کند
وی تاکید کرد: در عملیات آزاد سازی خرمشهر رزمندگان اسلامی موفق شدند 5 هزار و 700 کیلومتر از خاک کشورمان را از دشمن پس بگیرند، 16 هزار نیروی دشمن در این عملیات کشته و یا زخمی شدند و همچنین 20 هزار و 400 نیروی عراقی اسیر شدند.
سردار فضلی تصریح کرد: امام فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است و این عین واقعیت است.
وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر امروز باعث شده است که سران کفر و ترامپ وعربستان و مابقی کشورها هزینه های هنگفتی را برای تجهیز تسلیحاتی خود خرج کنند و همه جمع شدند تا مقاومت اسلامی ایران را شکست دهند و این آرزو را به گور خواهند برد و ما باید قدر عزت خود را بدانیم.
در این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان محله ضرابخانه تجلیل شد.
منبع ؛ ایرنا
ارسال نظرات