سردارفضلی:

نیمی از صندوق ذخیره ارزی عربستان خرج خرید تجهیزات نظامی شد

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نیمی از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی عربستان در سفر ترامپ به این کشور خرج خرید تجهیزات نظامی شد افزود: سران کفر و ترامپ با هزینه های سنگینی که برای تجهیز تسلیحاتی خود می کنند می خواهند مقاومت اسلامی ایران را شکست دهند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۹۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
سردار علی فضلی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بیت المقدس و یادواره شهدای مسجد جامع غدیر خم (محله ضرابخانه) گفت: در سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان با هدف توطئه و شکست مقاومت ایران اسلامی 380 میلیارد دلار از ذخایر ارزی عربستان به خرید تسهیلات نظامی اختصاص یافت.
وی با گرامیداشت حماسه سوم خردادماه روز آزاد سازی خرمشهر ادامه داد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است و خرمشهر نگین عملیات بیت المقدس است.
وی تصریح کرد: منطقه عملیات بیت المقدس بین بصره ،خرمشهر و اهواز واقع شده و این عملیات در میان 4 مانع رودخانه کارون، کرخه ،اروند و حورالهویزه قرار داشت
سردار فضلی با بیان اینکه در این عملیات ارتش، سپاه و بسیج، کمیته ها و بقیه حضور داشتند و انگیزه های انقلابی و دانش برای دفاع از دین خدا کنار هم جمع شدند ،خاطرنشان کرد: بیش از 100 کیلومتر از کشور دست دشمن بود وقتی توانستیم نقاط دشمن را شناسایی کنیم که بیش از صدها تانک و مهمات و بیش از 7 لشکر با 11 هزار نیروی دشمن دراختیارداشت و ما با کمبود امکانات و نیرو مواجه بودیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه فکه برای عملیات پشتیبانی انتخاب شد و عرض جبهه 300 کیلومتر و عمق مناطق در بعضی جاها بیش از 100 کیلومتر شده بود گفت: رزمندگان باید قدرت و تحمل وجود در این مناطق را کسب می کردند و این بسیار دشوار بود، عراقی ها درهمه مناطق خرمشهر را میدان مین و سیم های خادار کشیده بودند تا سپاه نتواند پیشروی کند و در چنین شرایطی رزمندگان سپاه در 45 گردان و 90 گردان بسیجیان حضور پیدا کردند و عملیات بیت المقدس آغاز شد.
سردار فضلی ادامه داد: در تیپ 33 المهدی از 14 استان از جمله کهگیلویه و بویر احمد، تهران، البرز ،سمنان و مرکزی در کنار هم مثل یک برادر تجمیع شدند تا عملیات را شروع کنند.
وی با بیان اینکه جنگ ما با عراق مقابله پوست و گوشت انسان با زره و توپ و تانک بود افزود: ما نیمی از شب را باید صرف شناسایی دشمن می کردیم و رزمندگان سختی های زیادی را کشیدند، زره پوشان عراقی برای عبور از مانع ها مشکلی نداشتند اما رزمندگان ما با دست خالی و بدون تجهیزات با جان و دل از موانع عبور می کردند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رزمندگان با کمک خدا و با نهایت اخلاص دشمنان را شکست دادند افزود: در بعضی عملیات ها رزمندگان به گونه ای حمله می کردند که دشمن غافلگیر می شد و توقع این حملات را نداشت، خداوند در جنگ معجزات زیادی را برای رزمندگان ایران رقم زد و سپاه نیز در نهایت توانست در عملیات ها موفق شود و بسیاری از مکان ها را آزاد کند
وی تاکید کرد: در عملیات آزاد سازی خرمشهر رزمندگان اسلامی موفق شدند 5 هزار و 700 کیلومتر از خاک کشورمان را از دشمن پس بگیرند، 16 هزار نیروی دشمن در این عملیات کشته و یا زخمی شدند و همچنین 20 هزار و 400 نیروی عراقی اسیر شدند.
سردار فضلی تصریح کرد: امام فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است و این عین واقعیت است.
وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر امروز باعث شده است که سران کفر و ترامپ وعربستان و مابقی کشورها هزینه های هنگفتی را برای تجهیز تسلیحاتی خود خرج کنند و همه جمع شدند تا مقاومت اسلامی ایران را شکست دهند و این آرزو را به گور خواهند برد و ما باید قدر عزت خود را بدانیم.
در این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان محله ضرابخانه تجلیل شد.
منبع ؛ ایرنا
ارسال نظرات