خبرهای داغ:

برای اولین بار تقدیمی به جامعه علمی ایران

برای اولین بار ترجمه مجموعه اسناد بین المللی مرجع در زمینه حقوق بشر در این اثر چند جلدی تقدیم جامعه علمی ایران شده است
کد خبر: ۸۸۶۴۹۳۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، برای اولین بار ترجمه مجموعه اسناد بین المللی مرجع در زمینه حقوق بشر در این اثر چند جلدی تقدیم جامعه علمی ایران شده است .

اسناد بین المللی حقوق بشر طیف گسترده ای را شامل می شوند . نهادها ودستگاههای مختلف وهم چنین مراکز علمی رشته های مختلف حقوق وغیر حقوق به این اسناد نیاز دارند. علیرغم نیاز گسترده به مطالعه این اسناد چون متن اکثر آنها به زبان فارسی ترجمه مناسبی نشده است، افراد غیر مسلط به زبان انگلیسی یا سایر زبانهای بین المللی از هر گونه استفاده مورد نیازمحروم هستند. برای رفع مشکل یاد شده پیرو تلاشهائی که در گذشته برخی از اساتید برای ترجمه گزیده ای از اسناد بین المللی حقوق بشر انجام داده ومتونی را در این زمینه ارائه کرده اند، دکتر باقر انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از چند سال قبل تلاش مستمری را معمول داشتند تا مجموعه اسناد مورد نیاز را به فارسی برگردان یا ترجمه های قبلی را با ویرایش واصلاح در اختیار جامعه فارسی زبانان قرار دهد.

  حاصل تلاش ایشان مجموعه ای بیش از 5 جلد شده که به تدریج توسط نشر خرسندی منتشر میشود. دکتر انصاری حق تالیف خود را به فعالیت های عام المنفعه کمیسیون اختصاص داده است که جای قدردانی وتقدیر دارد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار