نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رمضان را ماه تحکیم ارتباط بین جامعه و روحانیت خواند و گفت: رمضان ماهی است که روحانیان فرصت خوبی دارند تا جامعه را با فرهنگ حوزوی مأنوس کنند.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۵۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور روحانیان و مبلغان فعال در ماه مبارک رمضان در دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: ماه رمضان به خاطر شرایط حاکم، فرصتی استثنایی است که روحانیان باید فضا را به بهترین شکل پوشش داده و با مردم ارتباط برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در ماه مبارک رمضان، عرضه شیعه از تقاضا بیشتر خواهد شد و قشر علما و روحانیان تا حدی می‌توانند تقاضا و عرضه‌ای که دین ترسیم کرده را شکل دهند.

وی رمضان را ماه تحکیم ارتباط بین جامعه و روحانیت خواند و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که روحانیان فرصت خوبی دارند تا خودشان را به جامعه عرضه کرده و جامعه را با فرهنگ حوزوی مأنوس کنند و ارتباط پایدار ایجاد نمایند.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: ما بعد از انقلاب به جای پرداختن به احکام بیشتر به مسائل سیاسی مبتنی بر مسائل خارجی پرداخته‌ایم که بر این اساس افت اخلاقی جامعه بیشتر شده است؛ نمونه بارز آن انتخابات ریاست جمهوری بود که اوج افت اخلاقی را به دنبال داشت.

وی با تأکید بر اینکه علما و روحانیان باید در این ماه به بیان مبانی اعتقادی بپردازند، بیان کرد: توقعی که ما امروز از روحانیت داریم آن است که مراسم چهاردهم و پانزدهم خردادماه را به نوعی تبیین کنیم که حوزه تبلیغ در راستای عزاداری عمومی این دو روز باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان یادآور شد: روحانیان باید رابطه خود را با مردم مبنی بر اخلاق قرار داده و ارتباط با مردم را به صورت عرف برای خودبازسازی کنند
ارسال نظرات