حجت الاسلام لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه روزه داری مانع نفوذ شیطان است، گفت: روزه چهره شیطان را سیاه می کند و صدقه پشت او را می شکند.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۶۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ، با اشاره به اینکه فضائل و ویژگی های ماه مبارک رمضان، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است گفت: مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماه های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می کنند.

وی ادامه داد: با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه و روزه داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

وی با تأکید بر برتری ماه رمضان افزود: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی تصریح کرد: یکی از اعمالی که در راستای پرهیزگاری مؤثر و مفید است روزه داری است.

وی برخی از فواید روزه داری را تقویت تقوا و اخلاص دانست و گفت: روزه داری مانع عذاب های دنیوی و اخروی است و روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می‌شود.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به اینکه روزه داری مانع نفوذ شیطان است عنوان کرد: روزه چهره شیطان را سیاه می کند و صدقه پشت او را می شکند.

وی افزود: انسان روزه دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می کند و در نتیجه به کمک آن ها می شتابد؛ حضرت امام حسن عسکری(ع) درباره علت وجوب روزه می فرماید تا توانگر درد گرسنگی را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی با اشاره به وجود شب قدر در ماه رمضان در پایان یادآور شد: شب قدر برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود می آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می‌کنند
ارسال نظرات