مولوی سلامی ماه رمضان را ماهی همراه با برکت، مرحمت و مغفرت دانست و گفت: رمضان ماهی است که نزد خدا از همه ماه ها برتر، شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات سال برتری دارد.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۶۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
مولوی نذیراحمد سلامی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن ویژگی های منحصری دارد و در میان ماه‌های قمری برترین است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن و ماهی است که در آن قرآن برای هدایت انسان‌ها نازل شده است.

وی ماه رمضان را ماهی همراه با برکت، مرحمت و مغفرت دانست و بیان کرد: رمضان ماهی است که نزد خدا از همه ماه ها برتر، شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات سال برتری دارد و نفس‌های روزه داران در این ماه تسبیح و خواب‌شان عبادت است.

مولوی سلامی ابراز داشت: رمضان ماه بهار قرآن است و همانطور که بهار، طبیعت را سبز و شاداب می‌کند بهار قرآن هم دل‌ها را شاد کرده، معنویت را افزایش می‌دهد و این ماه زمینه انجام کارهای خوب و نیک است.

وی با تأکید بر روزه داری تمام اعضا و جوارح عنوان کرد: برخی انسان‌ها رنج گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنند ولی ثوابی به آنها نمی‌رسد چون روزه تنها خودداری از خوردن و آشامیدن نیست بلکه تمام اعضای او باید روزه دار باشد تا از این ایام بهره مندی زیادی ببرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ویژگی‌های منبر خوب را برشمرد و گفت: منبری خوب است که موعظه‌گر و سخنران آن معارف دین را مطابق با سنت پیامبر نشر و ترویج دهد؛ اگر در این منبرها سنت پیامبران رعایت نشود آثار خوب و ارزشمندی به دنبال نخواهد داشت؛ اگر منبرها بر پایه اصول و مبانی قرآنی استوار باشد اثر گذاری بیشتری دارد
ارسال نظرات