معاون تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:
حجت الاسلام محبی گفت: ماه رمضان ماه تولد قرآن است و در منبرها باید بیش از هر زمان دیگری از نکات و نتایج قرآنی سخن گفت؛ چرا که سخن گفتن از قرآن و اهل بیت در منبرهای این ماه اثر بخشی بالایی دارد.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۶۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
حجت الاسلام مهدی محبی، معاون تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه امام صادق زاهدان در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ، گفت: رمضان در لغت به معنای سوزاندن است و چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود به آن ماه مبارک رمضان گفته اند.

وی با اشاره به اینکه رمضان در روایات اسلامی، ماه خدا و میهمانی امت پیامبر خوانده شده است افزود: خداوند متعال در این ماه از بندگان خود در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند؛ از این رو این ماه در میان مسلمانان از احترام و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ماه سلوک روحی آنان است.

حجت الاسلام محبی تصریح کرد: یکی از نتایج و اهداف اصلی خداوند در ماه مبارک رمضان این است که انسان‌ها به سوی تقوا بروند و خود را از هواهای نفسانی مصون کنند.

وی با بیان اینکه رمضان ماه روزه داری همگانی است و همه باید به آن احترام بگذارند اذعان داشت: در این ماه پاداش‌های عظیمی برای بندگان نهفته است که مهمترین پاداش، بخشش گناهان و قبول توبه خطاکاران است.

معاون تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه امام صادق زاهدان با تاکید بر فراهم شدن زمینه رشد انسانها در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این ماه شرایط به گونه‌ای است که در توبه باز بوده و باید از تمام فرصت‌های این ماه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: ماه رمضان ماه تولد قرآن است و در منبرها باید بیش از هر زمان دیگری از نکات و نتایج قرآنی سخن گفت؛ چرا که سخن گفتن از قرآن و اهل بیت در منبرهای این ماه اثر بخشی بالایی دارد.
ارسال نظرات