خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در کنگاور:

رمضان ماه سلوک روحی مؤمنان است

امامی گفت: ماه مبارک رمضان دارای اهمیت و فضیلت های فروانی است و طبق فرمایش قرآن کریم، رمضان ماه هدایت انسانهاست.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۰۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
حجت الاسلام احمد امامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور، گفت: رمضان ماهی است که مؤمنان به سلوک روحی دست پیدا می کنند.

 

وی ابراز کرد: طبق حدیثی از پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) رمضان به معنای شدت حرارت است و این ماه را به این دلیل رمضان می نامند که در آن گناهان بخشیده می شود.مؤمنان خود را در دو ماه رجب و شعبان برای حضوری مؤثر در ماه میهمانی خدا آماده می کنند و در این ماه با انجام اعمال صالح از فیوضات الهی بهره مند می شوند.

 

 حجت الاسلام امامی اضافه کرد: رمضان به دلیل اینکه ماه نزول قرآن کریم بوده دارای اهمیت و فضیلت های بسیاری است و قرآن کریم رمضان را ماه هدایت انسانها معرفی می کند.

 

 این مقام مسئول با بیان اینکه تمام ایام ماه مبارک رمضان پر خیر و برکت است، عنوان کرد: در این ماه حتی نفس های فرد روزه دار نیز دارای اجر و پاداش الهی است.

 

 

وی ادامه داد: خداوند در ماه مبارک رمضان توفیق الهی یعنی روزه داری را بر مؤمنان قرار داده و هر فردی که برکت این ماه را درک کند قطعأ در این ماه روزه دار خواهد بود.

 

 

ایشان با اشاره به اینکه رمضان فرصتی برای تزکیه و تهذیب نفس است، بیان کرد: امام علی (علیه السلام) می فرمایند که خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نماز، زکات و حدیث در روزه داری های واجب، فروتنی دیدگانشان و همچنین خضوع دل هایشان، حفظ می کند.

 

 

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: وجود لیالی قدر در ماه مبارک رمضان نیز بر فضیلت های این ماه با برکت می افزاید و مؤمنان باید از تمام لحظه های این ماه الهی نهایت استفاده را ببرند.

ارسال نظرات