دغدغه یک تولید کننده تجهیزات پزشکی:

واردات محصولات چینی عرصه را بر شرکت‌های دانش بنیان تنگ کرده است

یک تولید کننده تجهیزات پزشکی ضمن اشاره به عدم حمایت مسئولین از تولیدات محصولات داخلی گفت: امروزه ما شاهد واردات انواع محصولات از کشورهایی چین هستیم که با کیفیت بهتر در کشور تولید می‌شود و این موضوع انگیزه تولیدکنندگان داخلی را دچار چالش خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۰۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، علی رضائی، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان و تولید کننده تجهیزات پزشکی بخش نوزادان با اشاره به اینکه 18 نوع محصول تولید می‌کند، مهمترین ضعف در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان را فقدان ارتباط لازم بین صنعت با دانشگاه معرفی کرد.

این تولید کننده تجهیزات پزشکی گفت: طی سال‌های گذشته و علی رغم تلاش انجام شده ارتباط صنعت با دانشگاه به نتیجه نرسیده است و هنوز انسجام لازم را ندارد.

رضائی بیان داشت: از سویی دیگر پرسنلی که باید در حوزه "آر اند دی" (R&D) یا واحدهای "تحقیق و توسعه" فعال باشند در دسترس نیستند و این موضوع باعث می‌شود نتیجه لازم حاصل نشود.

وی با بیان اینکه مسئولین کمک زیادی به تولیدکنندگان نمی‌کنند، اظهار کرد: ما انتظار داریم حداقل زمانی که محصولات دانش‌بنیان تولید می‌کنیم از ورود محصولات دیگر کشورها به خصوص چین جلوگیری کنند

این تولید کننده تجهیزات پزشکی اشاره کرد: تاکنون تلاش دولت برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه داخلی محقق نشده و همچنان انواع تولیدات داخلی با کیفیت‌ نازل از دیگر کشورها وارد می‌شود که این موضوع انگیزه و تلاش تولیدکنندگان داخلی را دچار چالش خواهد کرد.


ارسال نظرات