خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان ابیک :
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ی امام صادق علیه السلام شهرستان ابیک گفت: یکی از شروط برای ورود در ماه مبارک رمضان اذن و اجازه از وجود قطب عالم امکان حضرت بقیه الله میباشد زیرا که به یمن این بزرگوار است که بندگان توفیق حضور و درک ماه مبارک رمضان را پیدا میکنند .
کد خبر: ۸۸۶۵۰۸۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

حجت الاسلام محمد پنجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان ابیک در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با تبریک و تهنیت به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماهی است که ماه اطاعت و بندگی خداوند می باشد و در های رحمت ایزد متعال بر روی بندگان گشوده و در های جهنم و عذاب بسته است که منادی هر شب ندا می دهد ایا توبه کننده و امرزش خواهی است که خداوند توبه ی او را بپذیرد

وی افزود: باید از این فرصت ها نهایت استفاده و بهرهمندی را داشته باشیم و اولیا و پیشوایان دینی درمورد ماه مبارک رمضان می فرمایند که عید اولیای الهی است و کسی که از این حجاب ها گذر نکرده باشد نمیتواند مفهوم عید را بفهمدو ان کسانی که اسیر شکم خودشن میباشند از درک عیدی که خاص اولیا الهی میباشد عاجز هستند.

حجت الاسلام پنجی بیان کرد:انسان باید حجاب های مادی خود را کنار بزند تا اصل حقیقت این ماه را درک نماید و این حجاب ها موانعی هستند در راه رسیدن و فهمیدن این ماه مبارک و اگر این حجاب ها از بین برود انسا ن آرزو می کند که ماه رمضان یکسال باشد که در روایات هم به این نکته اشاره شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام ابیک خاطرنشان کرد: برای قدم گزاشتن در ماه رمضان شروطی وجود دارد که قبل و حین و بعد از ماه مبارک باید به انها توجه شود یکی از این شروط که به قبل از ماه مبارک مربوط است طهارت میباشد که باید در دو ماه شعبان و رجب به این شرط نایل آمد.

حجت الاسلام پنجی با ذکر شروط دیگر برای ورود به ماه مبارک رمضان افزود:شرط دیگر قبل از ورود به ماه مبارک این است که در برخورد با دیگران اهل سوء ظن نباشد ولی نسبت به خود از این صفت غافل نباشد و همچنین شرط دیگر برای ورود به ماه مبارک معرفت میباشد یعنی بداند که چه چیزی میخواهد از این ماه بدست اورد و از خداوند چه توشه ای طلب کند.

این مقام مسئول با ذکر سومین شرط ورود به ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد:سومین شرط برای ورود در ماه مبارک اذن و اجازه از وجود قطب عالم امکان حضرت بقیه الله میباشد زیرا که به یمن این بزرگوار است که بندگان توفیق حضور و درک ماه مبارک رمضان را پیدا میکنند و کسی که به یاد حضرت مهدی باشد هیچ وقت خود را الوده دنیا نمیکند.

وی با اشاره بر شروطی که در طول ماه مبارک باید رعایت شود افزود: اولینشرطی که در حین ماه مبارک رمضان باید رعایت شود مراقبت داشتن است به معنی این که از تمامی اعضای بدن خود در طول این ماه مراقبت کند و نه فقط از خوردن و اشامیدن پرهیز داشته باشد.

وی در خاتمه با اشاره به نقش مجاهده در انجام فرائض افزود: این مراقبت هم نیاز به مجاهده دارد و مجاهده است که توشه انسان را پر میکند و تبعیت از سیره اهل بیت و بزرگان دین نیز از اصلی ترین روش های درک این ماه عزیز می باشد و در نهایت نیز باید از این توشه برای بعد ماه مبارک محافظت کرد و نگهبانی نمود.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها